Middelbrand vrachtwagen na ongeval A1 - De Lutte 04-06-2014

Auteur Topic: Middelbrand vrachtwagen na ongeval A1 - De Lutte 04-06-2014  (gelezen 6310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2014, 18:05:28
Citaat van: JJ75 link=msg=1273582 date=1402053744
Volgens mij wil de automobilist voor de vrachtwagen stoppen en wordt deze door de vrachtwagenchauffeur er gewoon 'langs gedrukt'

Of zit deze rustig te filmen ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2014, 21:08:30
Citaat van: JJ75 link=msg=1273582 date=1402053744
Volgens mij wil de automobilist voor de vrachtwagen stoppen en wordt deze door de vrachtwagenchauffeur er gewoon 'langs gedrukt'

Als die automobilist wilde stoppen had deze dat denk ik gerust wel gedaan, en als de vrachtwagen er echt heel erg langs wilde was deze denk ik er gewoon langs gegaan (tussen auto en ongeval door ongeveer). Wel lekker veilig: telefoon/camera vast achter het stuur......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2014, 10:27:51
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273487 date=1402039277
Dat zit er tegenwoordig bijna nooit meer erin dat mensen helpen. Meesten willen gewoon na hun bestming en elk oponthoudt is er 1. Elkaar helpen kennen de meeste niet meer...... (helaas)
Echt niet mee eens.

Er word altijd wel geholpen. Alleen heeft het niet zo'n nut om met tig mensen rondend een brandend wrak te gaan dansen is het wel? Blijkbaar is het slachtoffer gered, door omstanders idd.

Wat is dan de meerwaarde om te blijven staan kijken? Hulpverlening in de weg lopen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2014, 11:46:49
Citaat van: warhamstr link=msg=1273866 date=1402129671
Echt niet mee eens.

Er word altijd wel geholpen. Alleen heeft het niet zo'n nut om met tig mensen rondend een brandend wrak te gaan dansen is het wel? Blijkbaar is het slachtoffer gered, door omstanders idd.

Wat is dan de meerwaarde om te blijven staan kijken? Hulpverlening in de weg lopen
Tja, bij de ongevallen waar ik als hulpverlener bij wordt geroepen gebeurd het inderdaad vaak dat er omstanders/medeweggebruikers  al aan het hulpverlenen zijn. En als er inderdaad al mensen bezig zijn met hulpverlenen heeft het weinig nut om daar ook nog eens bij te gaan staan. Als ik onderweg een ongeval tegenkom waar nog geen hulpdiensten bij aanwezig zijn kijk ik ook of er gewonden zijn. Zoja of er hulp wordt verleent, en als dit het geval is rij ik ook door. Wordt er nog geen hulp verleent bij gewonden stop ik.