GRIP 1 Middel HV (20 gewonden na val van platte kar) Slimweistraat - Waardenburg 07-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV (20 gewonden na val van platte kar) Slimweistraat - Waardenburg 07-06-2014  (gelezen 18123 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat
De politie stelt een onderzoek in naar hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Daarbij zal ook gekeken worden of er vergunning verleend was voor een dergelijk transport.
De vraag of er een vergunning is verleent voor dit feestje zal nu de belangrijkste gaan worden. Is er geen vergunning verleent gaan er een aantal een stevige duw krijgen. Is er wel een vergunning verleent, waarom zijn er geen eisen gesteld aan het vervoersmiddel?


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1274117 date=1402169021
http://www.112gld-zuid.nl/nieuws/645-groot-ongeval-op-de-slimweistraat-in-waardenburg-middel-hulpverlening Zeker 14 gewonden. Foto staat in bericht.

Foto 12 van 13: lijkt mij als buitenstaander een zeer gevaarlijke situatie. De wagen is niet gestut o.i.d. door de brandweer. Er zit op het moment van het maken van de foto wel een lid van het MMT en een slachtoffer langs.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: SniperEye link=msg=1274252 date=1402215695
Foto 12 van 13: lijkt mij als buitenstaander een zeer gevaarlijke situatie. De wagen is niet gestut o.i.d. door de brandweer. Er zit op het moment van het maken van de foto wel een lid van het MMT en een slachtoffer langs.
Die kar valt echt niet meer terug hoor. Het wiel van die kar verhindert het terug vallen. Dus dat kan geen kwaad. ;)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Bij ons in het dorp gebeurd de rondrit met een open veewagen voor koeien. De wagen heeft een laag zwaartepunt. Bodem zit lager dan de assen van de wielen. De contstructie om de koeien, tot borsthoogte, binnen te houden vormt meteen een soort rolkooi.

Formeel mag het niet, ding is niet bestemt voor personen vervoer. Maar het is wel veiliger dan die platte wagens.http:/mulderwagenbouw.nl/zoomimage177.html iets wat er op lijkt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1274251 date=1402215387
De vraag of er een vergunning is verleent voor dit feestje zal nu de belangrijkste gaan worden. Is er geen vergunning verleent gaan er een aantal een stevige duw krijgen. Is er wel een vergunning verleent, waarom zijn er geen eisen gesteld aan het vervoersmiddel?

Bij personenvervoer moet rondom zijn voorzien in een afscherming van minimaal 70 cm. De achterkant was open.
(Voorzover je überhaupt personen op zoiets mag vervoeren dus zeker fout vanwege de open achterkant).

Op het filmpje verklaart de voorzitter niet betrokken te zijn geweest bij het gebruik van deze kar.
De bestuurder van de tractor kan dus het nodige worden aangewreven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1274256 date=1402216983
Bij personenvervoer moet rondom zijn voorzien in een afscherming van minimaal 70 cm. De achterkant was open.
(Voorzover je überhaupt personen op zoiets mag vervoeren dus zeker fout vanwege de open achterkant).

Op het filmpje verklaart de voorzitter niet betrokken te zijn geweest bij het gebruik van deze kar.
De bestuurder van de tractor kan dus het nodige worden aangewreven.
Die achterklep ligt op de grond.  ;)
 Zie foto 8 van http://www.112gld-zuid.nl/nieuws/645-groot-ongeval-op-de-slimweistraat-in-waardenburg-middel-hulpverlening


Jansen75

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • respect voor alle die opkomen voor andere
Iedereen die ik hier op beeld materiaal voorbij heb zien komen, acht ik zelf verantwoordelijk omdat zij mijn volwassen genoeg doen overkomen om na te  denken
voordat zij op de kar stapten.

Dus niet alleen de chauffeur.  98uiye


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
voertuigenlijstje Middel HV + Grip 1 Slimweistraat Waardenburg

Rode tak

TS: 6631 Neerijnen-West
TS: 6632 Neerijnen-West
HV: 6671 Neerijnen-West
DA: 6091 DOVD Geldermalsen-Lingewaal-Neerijnen
DB: 9391 HOVD-AGS West
DA: ??    Informatiemanager COPI West (0318)
HA: 9583 Geldermalsen
COH: 9392 Geldermalsen

Gele Tak

08 Gelderland-Zuid

08-111 Kesteren
08-116 Druten
08-121 Nijmegen (Tijdelijk op Zaltbommel)
08-801 OVD-G

18 Zuid-Holland-Zuid

18-181 Dordrecht

20 Midden-West-Brabant

20-124 Breda-Zuid

Mobiel Medisch Team

Lifeliner 1 Amsterdam-Amstelland
Lifeliner 2 Rotterdam-Rijnmond

Blauwe Tak

Diversen noodhulp eenheden
OVD-P
VOA


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Thor link=msg=1274256 date=1402216983
Op het filmpje verklaart de voorzitter niet betrokken te zijn geweest bij het gebruik van deze kar.
De bestuurder van de tractor kan dus het nodige worden aangewreven.

Lekker makkelijk van de voorzitter. Als al jaren op zo'n soort aanhanger door het dorp gereden wordt (ga ik gemakshalve van uit), dan weet hij er ook van...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1274271 date=1402220083
Lekker makkelijk van de voorzitter. Als al jaren op zo'n soort aanhanger door het dorp gereden wordt (ga ik gemakshalve van uit), dan weet hij er ook van...
ALS, al blijkt dat die voorzitter daadwerkelijk nergens van af blijkt te weten over het gebruik van de kar kun je dus meteen vraagtekens zetten bij de vergunning voor die tocht. En kon dit incident nog wel eens een raar staartje gaan krijgen. :-\