Pietje P wie zegt dat ik geen kaartje had gekocht? En wat heeft een Standaard conducteur anders dan S&V boa ? volgens mij hebben ze de zelfde bevoegdheden alleen hebben S&V boa's geweldsbevoegdheid en zijn ze bevoegd voor een paar feit codes meer!(overgangen en parkeren)
iemand een aanwijzing (Art 72/73 Wpv2000)te geven om de trein te verlaten lijkt me ook geen optie omdat in de A.R.V staat dat een reiziger niet in het bezit van een geldig Vervoerbewijs(en die niet de orde enz enz verstoord) indien hij een geldig i-d heeft een vervoersbewijs in de trein krijgt. Je kan er alleen over discussiėren of de hc of S&V boa verplicht is een Vvb/Uvb te schrijven (door het woordje "kan" in Art 8.8 van de A.V.R, maar omdat "kan" gevolgd wordt door het woord "Indien")
En zoals eerder geschreven zelfs in het Handboek HC staat dat het niet hebben van een geldig Vvb geen reden is om de toegang te ontzeggen.
toegang ontzeggen of weigeren, om te reizen kan alleen als de reiziger geen geldig vervoerbewijs heeft en nog niet is ingestapt in de trein of de openbare orde verstoord.
Ik wil niet mijn gelijk halen of doorzeuren maar wil gewoon duidelijk weten wat de regels zijn of hoe deze regels te interpreteren !