GRIP 1 Zeer grote brand (woonboerderij met rieten kap) De Hoek - Vledder 08-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (woonboerderij met rieten kap) De Hoek - Vledder 08-06-2014  (gelezen 11591 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Fireball link=msg=1274435 date=1402254346
Ja hoor, geen probleem. De Wapserweg kruist de Vledder AA aan de oostkant van het dorp. Vanaf de brug kun je makkelijk water halen. Zie streetview Google Maps

Ik had in eerste instantie voor de waterwinning dat meertje ? NW van Vledder op het oog maar dit is inderdaad veel makkelijker.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Peter Meinders @Peter_Meinders  ·  41 min
Water moet van ver komen, uit Vledder Aa ca 2 km
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Thor link=msg=1274441 date=1402255107
Ik had in eerste instantie voor de waterwinning dat meertje ? NW van Vledder op het oog maar dit is inderdaad veel makkelijker.

Ja, dat vennetje is lastig bij komen en niet gegarandeerd dat er water in staat. De Vledder AA heeft volgens mij wel altijd water.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politie Drenthe ‏@poldrenthe  8 min.
Het blussen bij brand #Vledder is gestopt. Voor bewoners wordt onderdak geregeld. Politie onderzoekt oorzaak van de brand.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Citaat van: bart007 link=msg=1274456 date=1402256207
Politie Drenthe ‏@poldrenthe  8 min.
Het blussen bij brand #Vledder is gestopt. Voor bewoners wordt onderdak geregeld. Politie onderzoekt oorzaak van de brand.
Ik mag hopen dat de brand dan ook uit is, die tweet is wat mij betreft voor verschillende uitleg vatbaar..


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: André Welten link=msg=1274462 date=1402256831
Ik mag hopen dat de brand dan ook uit is, die tweet is wat mij betreft voor verschillende uitleg vatbaar..

Brand is geblust.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/appartementen-ontruimd-bij-grote-brand-vledder

Wel "brandweerkortebroekenweer" zo op het filmpje te zien.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Citaat van: bart007 link=msg=1274446 date=1402255538
Peter Meinders @Peter_Meinders  ·  41 min
Water moet van ver komen, uit Vledder Aa ca 2 km
Even een vraag mbt WTS: tot hoeveel mtr slanglengte kun je met een gecombineerde slangenbak en dpu op 1 haakarmbak gaan, anders gezegd: wanneer zit je dan vast aan een SLH met de DPU op een (middenas) aanhanger?


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Bij een DPH unit zit 1 km slang in de bak.
Een SLH heeft 2500 tot 3000 meter slang in de container liggen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Citaat van: André Welten link=msg=1274466 date=1402257893
Even een vraag mbt WTS: tot hoeveel mtr slanglengte kun je met een gecombineerde slangenbak en dpu op 1 haakarmbak gaan, anders gezegd: wanneer zit je dan vast aan een SLH met de DPU op een (middenas) aanhanger?

Een gecombineerde slanenbak en pomp is 1000 meter als men een aanhanger met pomp heeft is dat veelal de 3km bak met losse pomp  

de combi staat ook wel bekend als de wts1000 en de 3km als wts2500