GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 125624 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
VRZuidlimburg @VRZuidLimburg
Informatienummer thuisblijvers opengesteld 0251-260960. #pp14
8:37 PM - 9 Jun 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: Bas89 link=msg=1274982 date=1402338882
Het is allerminst ontzettend onhandig te noemen hoe er door de organisatie gehandeld is, dat zal ik niet ontkennen maar het is altijd erg makkelijk om gelijk maar te wijzen.

Hoe kan het dan zijn dat half Nederland, gezien code rood, buitenradar etc. al een uur zit te wachten hoe het bij Pinkpop mis zal gaan? En nu de bui boven het terrein losbarst moeten mensen ineens gaan hurken etc.

Waar hebben we dan weerwaarschuwingen voor? En de organisator die zich dan gaat verontschuldigen voor de verkeerde info terwijl heel Nederland die buien op Limburg zag afkomen. Heeft die man geen goede adviseurs?

Misschien heb ik het afschuwelijk mis maar voorlopig kan ik het niet anders zien.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)




warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Als ik de webcam uit omgeving Maastricht bekijk is/was het maar een korte bui waarvan het meeste al opgelost was, denk dat het aardig afloopt allemaal.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Mensen, hou nou eens op met de onderbuikgevoelens. Voed de paniekstemming nou niet meer. Als er iets mis gaat hebben we nog wel een paar maanden voor de evaluatiegesprekken. Als je de foto's ziet is het een heftige onweersbui maar ik lees nog niets over massale verwondingen en zo, dus houd dit forum beperkt tot hulpverlening.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: Arie link=msg=1274993 date=1402339148
Hoe kan het dan zijn dat half Nederland, gezien code rood, buitenradar etc. al een uur zit te wachten hoe het bij Pinkpop mis zal gaan? En nu de bui boven het terrein losbarst moeten mensen ineens gaan hurken etc.

Waar hebben we dan weerwaarschuwingen voor? En de organisator die zich dan gaat verontschuldigen voor de verkeerde info terwijl heel Nederland die buien op Limburg zag afkomen. Heeft die man geen goede adviseurs?

Misschien heb ik het afschuwelijk mis maar voorlopig kan ik het niet anders zien.

Nogmaals: je trekt niet in een uur een festivalterrein leeg waar 60.000 man op staat. Dat is logistiek niet mogelijk.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Diamondback link=msg=1275001 date=1402339387
Nogmaals: je trekt niet in een uur een festivalterrein leeg waar 60.000 man op staat. Dat is logistiek niet mogelijk.
Het zou je sieren als je in ieder geval feiten gebruikt voor je standpunt:

De vergadering was namelijk om 16:00 uur, dus dat is geen uur, maar dan hebben we het al over 4 uur. Daarnaast was gisteravond al bekend dat het noodweer zou worden, zie de voorspellingen op het forum.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Citaat van: Arie link=msg=1274993 date=1402339148
Hoe kan het dan zijn dat half Nederland, gezien code rood, buitenradar etc. al een uur zit te wachten hoe het bij Pinkpop mis zal gaan? En nu de bui boven het terrein losbarst moeten mensen ineens gaan hurken etc.

Waar hebben we dan weerwaarschuwingen voor? En de organisator die zich dan gaat verontschuldigen voor de verkeerde info terwijl heel Nederland die buien op Limburg zag afkomen. Heeft die man geen goede adviseurs?

Misschien heb ik het afschuwelijk mis maar voorlopig kan ik het niet anders zien.

ik denk dat het iets is met stuurlui en wal......
weersverwachtingen zijn nu eenmaal geen exacte wetenschap, hoe vaak is de laatste tijd een weeralarm nu wel niet afgezwakt of een buienfront toch van de oorspronkelijke koers afgeweken? als je al deze onzekerheden meeneemt en afzet tegen de ellende die je over je over je afroept (financieel ,logistiek, openbare orde) kan ik het besluit van 16.00 wel begrijpen.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Diamondback link=msg=1275001 date=1402339387
Nogmaals: je trekt niet in een uur een festivalterrein leeg waar 60.000 man op staat. Dat is logistiek niet mogelijk.

En nogmaals: dat hoeft ook helemaal niet in een uur. De voorgaande dagen zijn er voorbeelden genoeg geweest van supercellen en daar was vandaag bijzonder grote kans op. Op het moment dat je vanmiddag was begonnen met evacueren (lees: stopzetten programma) was je nu al een groot deel van de mensen kwijt geweest.

Citaat van: GLZ link=msg=1274999 date=1402339373
Mensen, hou nou eens op met de onderbuikgevoelens. Voed de paniekstemming nou niet meer. Als er iets mis gaat hebben we nog wel een paar maanden voor de evaluatiegesprekken. Als je de foto's ziet is het een heftige onweersbui maar ik lees nog niets over massale verwondingen en zo, dus houd dit forum beperkt tot hulpverlening.

Dat is de reactie die ik ook van de Pinkpop-organisatie verwacht. Er is niets gebeurd, dus waar maken we ons druk om? Puur toeval, op andere plaatsen langs deze buienlijn enorme hagelstenen, windvlagen waar de tenten het op z'n minst moeilijk mee gehad zouden hebben en massa's ontladingen.

Dit had nooit zo mogen gebeuren. Zeker niet na het 'downplayen' eerder vanmiddag.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Op NL 3 wordt aangegeven dat de bui bijna over is, opklaring is al zichtbaar en het gaat waarschijnlijk geen vertraging in het programma opleveren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.