Dat zijn zaken die jaarlijks weer worden besproken, en bekeken worden of alles aan planvorming en draaiboeken nog actueel is. En zo nodig wordt dit direct meteen bijgewerkt. Vandaar dat gaande een evenement ook nog steeds diverse overleggen plaats vinden. En als nodig zoals nu wordt er meteen opgeschaald vooraf puur preventief
Zal ook wel een verhaaltje zijn van het actueel houden van de situatie, ik kan me zo verstellen dat je bij noodweer aanrijdroutes kwijt kan raken en dus vooruit eventuele alternatieve route's gaat bekijken. Of wellicht bepaalde korpsen standby gaat houden die later met het noodweer te maken zullen krijgen.
Ik vind de omschrijving van L1 dan ook behoorlijk misleidend waardoor er onnodig aandacht gevestigd wordt op ouders die blijkbaar weer gaan bellen.... eigenlijk dus een beetje stemming makerij van L1.
Uit ervaring met organiseren van evenementen (weliswaar op kleinere schaal) weet ik dat de hulpdiensten zich aardig kunnen bemoeien met je calamiteiten plannen en bij evenementen als Pinkpop zal die bemoeienis alleen maar groter zijn en zeker niet ten onrechte.