Hoe kan het dan zijn dat half Nederland, gezien code rood, buitenradar etc. al een uur zit te wachten hoe het bij Pinkpop mis zal gaan? En nu de bui boven het terrein losbarst moeten mensen ineens gaan hurken etc.
Waar hebben we dan weerwaarschuwingen voor? En de organisator die zich dan gaat verontschuldigen voor de verkeerde info terwijl heel Nederland die buien op Limburg zag afkomen. Heeft die man geen goede adviseurs?
Misschien heb ik het afschuwelijk mis maar voorlopig kan ik het niet anders zien.
Ik volg de laatste dagen ook zeer intensief de weersites enz. vanwege een groot evenement in de eigen gemeente en dan zie je dat het weer uiteindelijk toch onvoorspelbaar is.
Volgens de prognoses rond 15.00uur vandaag leek alles noordelijker, over midden limburg te gaan, dus ruim 'boven' landgraaf. Pas rond 18.00 uur kwam in beeld dat het steeds zuidelijker werd.
Gisteren zo ook het ontstaan van een cel waargenomen, die gelukkig 'mijn' evenement niet heeft getroffen. Deze was een uur eerder nog niet zichtbaar op de radarbeelden.
Nogmaals, niets is zo onvoorspelbaar als het weer en het is lastig om de juiste beslissing te adviseren. Achteraf is het altijd gemakkelijk te (be)oordelen.