Ik denk eerlijk gezegd niet dat wij als forumlezers op de stoel van het beleidsteam kunnen gaan zitten. Er zijn zoveel belangen en afwegingen waar je rekening mee moet houden.
Bezien vanuit de openbare orde zou ik ook inderdaad niet kiezen voor evacuatie, een mensenmassa met flink wat bier op die je verteld dat hun festival is afgelopen is een prima recept voor wanordelijkheden. Vergeet de verkeersinfarct die dit tot gevolg zou hebben niet (er was vanmiddag geloof ik ook nog een treinstoring). Er is daarnaast ook niet iets waar je deze hoeveelheid mensen kan laten schuilen. Regel jij als OOV'er maar even opvang voor deze hoeveelheid mensen... Er waren maatregelen getroffen in de vorm van versterkte opbouw, bliksemafleiders en goede crowd management/control mogelijkheden, en alle hulpdiensten zijn paraat zodat ze snel kunnen ingrijpen wanneer nodig.
Kortom: ik denk dat het BT weinig keus had dan het oor te laten gaan. Flink opschalen met hulpdiensten op uitgangsstellingen en ingrijpen wanneer nodig!