GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127903 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: RemRoof link=msg=1275604 date=1402427117


Chemelot kan een gaswolk produceren ;) Tent inpakken bij evacuatie lijkt mij geen prioriteit...

Pak het allemaal niet te persoonlijk op. Jij hebt je werk goed gedaan op microniveau, volgens mij twijfelt niemand daarover. De discussie gaat veel meer over de besluitvormingsprocessen en de voorbereiding.

RemRoof

Jij denkt er misschien niet aan maar ik ben bang dat het gros wel zoiets heeft van spullen pakken en dan pas wegwezen, ookal heet het evacuatie.

Ik heb gedaan wat binnen mijn kunnen valt en ook wij (als mensen van het Rode Kruis) hebben een supergoede inzet gedraaid binnen hetgene wat wij kunnen. Er is voor ons gedaan wat mogelijk was om ons te ondersteunen/overnemen als het wel mis zou gaan. Wat back stage stond was echt niet mis, heel veel geel stond er. Mag helaas niet zeggen wat er stond.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Er is wat regen gevallen, het heeft ge-onweerd. 1 tentdeel schijnt bezweken te zijn.

Dat is het.

Maar in paats van je af te vragen hoe het komt dat Pinkpop er in slaagt om zelfs tijdens zo'n bui te blijven draaien zonder noemenswaardige calamiteiten en slachtoffers, rollen hier en elders de mensen over elkaar heen om de kop van Smeets te gillen vanwege een ramp die niet heeft plaats gevonden.

Ik denk dat die mensen eerst eens moeten vragen aan die festivaldirecteur hoe hij dat samen met zijn partners voor mekaar krijgt.
Want daar kun je volgens mij meer van leren dan maar te blijven hameren op ontruiming etc.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Er is wat regen gevallen, het heeft ge-onweerd. 1 tentdeel schijnt bezweken te zijn.

Dat is het.

Maar in paats van je af te vragen hoe het komt dat Pinkpop er in slaagt om zelfs tijdens zo'n bui te blijven draaien zonder noemenswaardige calamiteiten en slachtoffers, rollen hier en elders de mensen over elkaar heen om de kop van Smeets te gillen vanwege een ramp die niet heeft plaats gevonden.

Ik denk dat die mensen eerst eens moeten vragen aan die festivaldirecteur hoe hij dat samen met zijn partners voor mekaar krijgt.
Want daar kun je volgens mij meer van leren dan maar te blijven hameren op ontruiming etc.

Tentdeel bezweken? Kan jij mij zeggen welke tent? Verder klopt het inderdaad, de organisatie super voor elkaar gehad dat dit zo verlopen is. Het had heel zeker anders kunnen aflopen, maar daarop was ingespeeld door iedereen. Ik ben echt heel erg blij dat ik vannacht om 3.15 goed thuis ben gekomen zonder dat er erge dingen zijn gebeurd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Er is wat regen gevallen, het heeft ge-onweerd. 1 tentdeel schijnt bezweken te zijn.

Dat is het.
Er zijn iets verderop 6 doden gevallen door dit noodweer. Lees de berichten over het weer eens terug voordat je doet alsof het slechts om wat druppels ging.

Het feit is en blijft, dat het festival terrein geluk heeft gehad dat het heftigste deel langs het terrein is gegaan, en de vraag is of de gevolgen net zo minimaal waren geweest als het heftigste deel van de bui eroverheen was getrokken. Alle maatregelen ten spijt, maar dan waren de gevolgen gewoon groter geweest.

Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Maar in paats van je af te vragen hoe het komt dat Pinkpop er in slaagt om zelfs tijdens zo'n bui te blijven draaien zonder noemenswaardige calamiteiten en slachtoffers, rollen hier en elders de mensen over elkaar heen om de kop van Smeets te gillen vanwege een ramp die niet heeft plaats gevonden.
Puur geluk, zoals anderen al aan hebben gegeven. Zoals een deel van de experts al aangeeft, het oog van de naald. Maar goed, kennelijk houd jij ook wel van bagatelliseren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Er is wat regen gevallen, het heeft ge-onweerd. 1 tentdeel schijnt bezweken te zijn.

Meer dan flink veel regen en heel veel ontladingen was het ook niet. Dát geeft nu iedereen de kans om de organisatie te complimenteren.

Het is echter puur toeval geweest dat die uiteindelijke bui bij Essen/Düsseldorf niet overtrok. Dan had het niet bij wat regen en onweer gebleven, dan hadden we nu de discussie gevoerd of zulke grote buitenevenementen nog wel georganiseerd moeten en kunnen worden.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
De hele discussie gaat hier uiteraard om de besluitvorming op tactisch c.q. strategisch niveau en daarnaast is iedereen blij dat er weinig tot niks gebeurd is. Het (achteraf) discusseren over deze onderwerpen is juist uiterst belangrijk om hier lessen uit te trekken, dat moet men in de heilige huisjes binnen de OOV sector soms nog leren...

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275605 date=1402427341
Jij denkt er misschien niet aan maar ik ben bang dat het gros wel zoiets heeft van spullen pakken en dan pas wegwezen, ookal heet het evacuatie.

Ik heb gedaan wat binnen mijn kunnen valt en ook wij (als mensen van het Rode Kruis) hebben een supergoede inzet gedraaid binnen hetgene wat wij kunnen. Er is voor ons gedaan wat mogelijk was om ons te ondersteunen/overnemen als het wel mis zou gaan. Wat back stage stond was echt niet mis, heel veel geel stond er. Mag helaas niet zeggen wat er stond.

Het is geheim dat men toch wel wat zenuwachtig werd en hiervoor het e.e.a. uit de witte kolom richting Limburg heeft laten rijden?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275605 date=1402427341
...
Mag helaas niet zeggen wat er stond.

Neem ik je niet kwalijk :) Bijzonder is het, waarom zou dat niet bekend mogen zijn. Geeft alleen maar aan hoe er prventief opgeschaald is...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: RemRoof link=msg=1275616 date=1402427781
Neem ik je niet kwalijk :) Bijzonder is het, waarom zou dat niet bekend mogen zijn. Geeft alleen maar aan hoe er prventief opgeschaald is...

Nouja, ik weet niet exact wat ik wel en wat niet zou mogen zeggen. Ik zeg dus ook waarvan ik weet dat ik dat mag zeggen omdat het bekend hier of daar. Ik wist gister al rond het middaguur dat om uur x de beslissing zou vallen van wel of niet opschalen. Uur x was heel ruim voor de storm zelf. Echt heel heel ruim. En de "hulptroepen" waren een 1,5 uur voor de storm stand-by backstage, Er waren heel veel gele auto's en enkele rode auto's.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275609 date=1402427610
Tentdeel bezweken? Kan jij mij zeggen welke tent?

Er kwam een foto voorbij van een bezweken tentdeel op de twitter feed van Giel Beelen @giel3fm.

giel3fm @giel3fm
·  9 jun.
Vandaag is rood! de kleur van de weercode. Bij arcade fire regende t net confetti. En die tent is nu impotent #PP14 http://moby.to/lvvalk

http://now.3fm.nl/user/giel3fm/view/16982429


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Diamondback link=msg=1275618 date=1402428197
Er kwam een foto voorbij van een bezweken tentdeel op de twitter feed van Giel Beelen @giel3fm.

giel3fm @giel3fm
·  9 jun.
Vandaag is rood! de kleur van de weercode. Bij arcade fire regende t net confetti. En die tent is nu impotent #PP14 http://moby.to/lvvalk

http://now.3fm.nl/user/giel3fm/view/16982429

Hmm... Ik zie waar dit is en ben hier nog vele malen langsgelopen die avond maar er is me niks opgevallen van een ingezakte tent
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel