GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127923 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Dat vermoeden werd toen direct al kenbaar gemaakt in opvolgende posts, vandaar OM tussen haakjes. Maar tot zo ver nog geen echt onderzoek dus?


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Organisatie Pinkpop verwijdert lichtmasten
De organisatie van Pinkpop gaat vier lichtmasten op het Megaland-terrein verwijderen omdat ze te gevaarlijk zijn.

Dat zegt Pinkpopbaas Jan Smeets. Maandag werd het festival getroffen door uitzonderlijk noodweer met flinke onweer. De bliksem sloeg in op de masten.
...
...
"Die dingen zijn veel te gevaarlijk," zegt Jan Smeets. "Ze staan er zodat we bij het afbreken en het opbouwen van het terrein 's nachts gewoon een flinke bak licht hebben. Maar ze staan tussen de mensen. Dat is niet goed.  Als iemand tegen zo'n mast had geleund terwijl de bliksem insloeg, dan hadden we een probleem."
...
...
lees verder: http://www.l1.nl/nieuws/258382-organisatie-pinkpop-verwijdert-lichtmasten


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275862 date=1402488066
Dit stond vandaag in Dagblad de Limburger over de beslissingen die genomen zijn:





Oftewel het stond zo al in het draaiboek. Bij noodweer, iedereen rustig op de knietjes op bekend open en ervoor beveiligd terrein. Niet ontruimen en niet in de tenten.

Ik vond en vind overigens ook dat ze de beste keus gemaakt hebben. Ik zou ook nooit hebben laten ontruimen (denk ik).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: xangadib link=msg=1275966 date=1402513053
Ik denk dat Thor bedoelt dat het twitteraccount @OvJoost niet geverifieerd van een OvJ is. En dat het (mogelijk) een nepaccount is. Een nepper dus.
Zover ik kan nagaan is het een twitteraccount van de officieren van justitie van het Openbaar Ministerie Arrondissementsparket Oost-Nederland die twitteren over hun dagelijkse werkzaamheden; Ik zie geen enkele indicatie dat het een fake account is, maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen?

Steve Smit @sgsmit
@OvJ_OMOost Ik mag hopen dat deze tweet op persoonlijke titel is...
10:33 PM - 9 Jun 2014

Officieren OMOost @OvJ_OMOost
@sgsmit zeker! Maar zou commercieel belang niet meewegen, ook bij Grip 3?
11:45 PM - 9 Jun 2014

Steve Smit @sgsmit
@OvJ_OMOost Het lijkt me niet verstandig om met een dergelijke twitter-naam dergelijke speculaties te doen...
12:19 PM - 10 Jun 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: DaMook link=msg=1275983 date=1402515529
Oftewel het stond zo al in het draaiboek. Bij noodweer, iedereen rustig op de knietjes op bekend open en ervoor beveiligd terrein. Niet ontruimen en niet in de tenten.

Ik vond en vind overigens ook dat ze de beste keus gemaakt hebben. Ik zou ook nooit hebben laten ontruimen (denk ik).

Heb je dit topic überhaubt gelezen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1275986 date=1402515916
Zover ik kan nagaan is het een twitteraccount van de officieren van justitie van het Openbaar Ministerie Arrondissementsparket Oost-Nederland die twitteren over hun dagelijkse werkzaamheden; Ik zie geen enkele indicatie dat het een fake account is, maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen?

Steve Smit @sgsmit
@OvJ_OMOost Ik mag hopen dat deze tweet op persoonlijke titel is...
10:33 PM - 9 Jun 2014

Officieren OMOost @OvJ_OMOost
@sgsmit zeker! Maar zou commercieel belang niet meewegen, ook bij Grip 3?
11:45 PM - 9 Jun 2014

Steve Smit @sgsmit
@OvJ_OMOost Het lijkt me niet verstandig om met een dergelijke twitter-naam dergelijke speculaties te doen...
12:19 PM - 10 Jun 2014

De tweets waren van OvJOost en niet van OvJ OMOost. en dat zijn de echte.

Lees die van OvJOost hier op het forum maar even na en dan zie je direct het verschil.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: Dinges link=msg=1275991 date=1402516231
Heb je dit topic überhaubt gelezen?

Jup en al vanaf het begin denk ik dat hun er verstand van hebben (brw, ambu, poitie, gemeente, organisatie). En ik blijf erbij dat dit de beste oplossing is. Wegblijven uit tenten en van hekken, palen ed.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275862 date=1402488066

En dit in Dagblad de Limburger over het netwerkbereik wat eruit heeft gelegen een tijd:



Daar zouden toch lessen uit te trekken moeten zijn. Vooropgesteld dat er 'iemand' is die extra capaciteitsinzet wil/kan betalen. Als iedereen tegelijk wil bellen is er sowieso een probleem. Zelf was ik afgelopen weekend (als gewone bezoeker) bij Opwekking aanwezig. Dat was op het Walibi evenementen terrein waar ook Lowlands wordt gehouden. Een (organisatorisch) enigszins vergelijkbaar evenement. Daar was op zondagmiddag tijdens de "Sing-in" (openluchtbijeenkomst) ook nauwelijks te bellen en SMS-sen. En dan heb ik nog KPN. Mensen met Vodafone, en T-Mobile network waren bijna de hele middag offline. Overigens is de veiligheidsorganisatie daar zeer professioneel opgezet. Wat ik van buiten zie, zag er zeer goed uit, incl. eigen brandweer en ambulance voertuigen met gecertificeerde bemanningen 7x24u paraat.

Persoonlijk denk ik: het is waarschijnlijk een utopie dat je zo maar met je mobiele netwerk beschikbaar blijft als er opeens 50, 60.000 mensen op een kluitje gaan staan?

Buiten alle discussies die in dit draadje staan heb ik diep respect voor iedereen die in de veiligheidsketen beslissingen moest nemen. Als ik naar Opwekking kijk wil ik ook niet denken aan zo'n horror scenario waarin je 50k+ mensen zou moeten evacueren. Toen dat festival afgelopen was en mensen "gewoon" met de auto gingen vertrekken ontstonden er gelijk kilometers lange files...
Dus ze kunnen NIET met de auto weg. lopend dus? Waarheen? Ook geen optie dus. Wat is het alternatief? met bussen naar een stadion of zo? ach, je hebt dan maar 1.000 touringcars nodig ;-)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Thor link=msg=1276012 date=1402517825
De tweets waren van OvJOost en niet van OvJ OMOost. en dat zijn de echte.

Lees die van OvJOost hier op het forum maar even na en dan zie je direct het verschil.

Thor, je maakt het nu onnodig verwarrend en het klopt absoluut niet wat je zegt. We hebben het hier in dit topic enkel en alleen over het account en de tweets van @OvJ_OMOost !

Citaat van: Live link=msg=1275147 date=1402345650
Officieren OMOost @OvJ_OMOost
Officieren van justitie Openbaar Ministerie (OM) Arrondissementsparket Oost-Nederland

Benauwd uurtje Pinkpop. Benieuwd naar afweging organisatie. Onveiligheid ivm noodweer vs onveiligheid evacuatie? ^JO

http://pbs.twimg.com/media/Bptsg9aIgAAfKnq.jpg

10:08 PM - 9 Jun 2014

Officieren OMOost @OvJ_OMOost
Of the show must go on?

10:23 PM - 9 Jun 2014

Geen idee waarom je account @OvJOost nu opeens noemt, dat is een afgeschermd twitteraccount, zonder volgers, en daar is zover ik weet op dit hele forum geen tweet van te vinden...
Samen sterk in de hulpverlening!


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Citaat van: kens62 link=msg=1275626 date=1402429837
Ik ben geen deskundige op het gebied van onweer maar hoe veilig is een container met onweer?
Was de container geaard?
Stond er een antenne op de container voor de verbindingen?

mag toch niet hopen dat hij geaard was als hij namelijk geaard is is het een interessanter object om op in te slaan voor de onweer namelijk.
als het is opgebouwd door een goede verbindingsdienst kan een antenne geen kwaad zit hier een overspanningsbeveiliging aan die geaard is als hij dan inslaat smelt de overspanningsbeveiliging door en geleid de stroom naar de aarde