Oude en nieuwe lifeliners

Auteur Topic: Oude en nieuwe lifeliners  (gelezen 13480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2014, 01:37:23
Citaat van: bc link=msg=1274781 date=1402331329
Ik ben aan het uitzoeken wel heli's (reg. nrs.) als lifeliners hebben gevlogen. Wellicht dat verschillende mensen op dit forum mij kunnen aanvullen/verbeteren van het lijstje.
Het roteren wat momenteel met de lifeliners wordt gedaan reken ik niet mee. Dit is wat ik tot nu toe heb:

Lifeliner 1 PH-NZY BO-105 (1995-1996)
Lifeliner 1 PH-KHD BO-105 (1996-2005)
Lifeliner 1 PH-EMS EC-135 (2005-)

Lifeliner 2 PH-KHE BO-105 (1997-2005)
Lifeliner 2 PH-ULP EC-135 (2005-)

Lifeliner 3 PH-RVD MD-902 (2001-2005)
Lifeliner 3 PH-ELP EC-135 (2005-)

Lifeliner 4 PH-SHF MD-902 (2001-2003)
Lifeliner 4 D-HSAN EC-135 (2003-2009)
Lifeliner 4 PH-MMT EC-135 (2009-)

Lifeliner Reserve PH-NZX BO-105 (1995-1996)
Lifeliner Reserve PH-SHF MD-902 (2003-2005)
Lifeliner Reserve D-HHBG BO-105 (2000-2006)
Lifeliner Reserve PH-MAA EC-135 (2005-)
Lifeliner Reserve PH-HVB EC-135 (2009-)

Dus de PH-ELP komt uiteindelijk weer op zijn oude stekkie terug???? 098uo
Lifeliner 3.... het is nu de LL1 namelijk :(
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


bc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • http://hv-nederland.weebly.com
    • Hulpdiensten in Nederland
Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2014, 08:46:09
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278255 date=1403134643
Dus de PH-ELP komt uiteindelijk weer op zijn oude stekkie terug???? 098uo
Lifeliner 3.... het is nu de LL1 namelijk :(

Om het aantal vlieguren per toestel te verdelen worden, met uitzondering van Groningen, de toestellen geroteerd.
Dus de PH-HVB is dus nu gewoon Lifeliner 3 en geen Lifeliner 1 :P
Uiteindelijk komt de PH-ELP wel weer als Lifeliner 3 te vliegen nadat er waarschijnlijk een aantal rotaties zijn geweest ;)
http://hv-nederland.weebly.com Op mijn foto's zit copyright en mogen niet zonder toestemming gebruikt worden.


Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2014, 00:51:07
Hoezo word de LFL uit groningen niet gerouleerd?
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
  • Team ABC
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2014, 01:51:10
Volgens mij komt dit omdat dit toestel niet alleen eigendom is c.q. in lease is genomen de ANWB maar ook door de Duitse ADAC.
De bestikkering van het toestel is dan ook duidelijk afwijkend t.o.v. van de overige LFL's


Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2014, 12:47:32
Na het even gegoogled te hebben kom ik inderdaad tot de zelfde conclussie, zou best raar zijn als in het westen van nederland een heli land met daar op heel groot ADAC  :P
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


Gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2014, 12:52:36
Vorig jaar juni stond de Lifeliner4 "gewoon" bij het AMC anders ;) Ze zijn wel regio-dedicated maar niet regio-gebonden, als de 2 richting brabant moet, de 1 richting zeeland, dan trekt de 4 net zo makkelijk naar Noord-Holland toe.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2014, 13:01:14
Citaat van: Sv3nvs link=msg=1281707 date=1404384452
Na het even gegoogled te hebben kom ik inderdaad tot de zelfde conclussie, zou best raar zijn als in het westen van nederland een heli land met daar op heel groot ADAC  :P


Waarom zou dat vreemd zijn, nergens meer duiters per kmē als westelijk west Nederland  ;D
Is het voor hen toch een stukje eigen in den vreemde...........


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2014, 13:04:09
Citaat van: Sv3nvs link=msg=1281663 date=1404341467
Hoezo word de LFL uit groningen niet gerouleerd?

Ook de PH-MMT is regelmatig weg voor onderhoud. De PH-ULP heeft hem in 2013 een tijdje vervangen.

Daarbij komt de helikopter ook wel eens buiten de regio. Zoals hier bij het UMC Utrecht:
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #18 Gepost op: 3 juli 2014, 14:32:47
Momenteel hebben we deze opstelling qua Lifeliners:

Lifeliner 1: PH-MAA
Lifeliner 2: PH-ELP (PH-ULP is weg voor onderhoud, normaal is dat de lifeliner 2)
Lifeliner 3: PH-HVB
Lifeliner 4: PH-MMT

Reserve Lifeliners: PH-ELP (Nu tijdelijke Lifeliner 2) en PH-EMS (wordt waarschijnlijk zeer binnenkort verkocht).


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2014, 14:40:49
Citaat van: Sv3nvs link=msg=1281707 date=1404384452
Na het even gegoogled te hebben kom ik inderdaad tot de zelfde conclussie, zou best raar zijn als in het westen van nederland een heli land met daar op heel groot ADAC  :P

Het kan wel. De oude Bolkow LL2 was ook wel eens in onderhoud en dan kwam de Duitse D-HHBG. Die had zowel ANWB als ADAC teksten.  :)