aanrijtijd ambulance

Auteur Topic: aanrijtijd ambulance  (gelezen 8743 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #50 Gepost op: 31 juli 2005, 11:46:41
Hoi Tintin,

Ik denk dat wij het ermee eens zijn, ik zou er voor willen pleiten dat wij die middelen tot onze beschikking krijgen. Lees mijn eedere berichten over de ervaringen in de VS. Tegenwoordig hebben in onze regio een RSS protocol opgesteld waarbij wij gebruiken maken van midazolam en alfentanyl om een intubatie te faciliteren. Dit is maar een stap weg van RSI met spierverslappers.

Maar toch moeten we er niet te licht over denken.  Kijk, als je succ, hebt gegeven dan is het een kwestie van een paar minuten fatsoenlijk kapbeademen als de tube er niet in gaat. Maar wat doe je als het een andere middel betreft, esmeron bijv. Ik denk dat je weinig keuze hebt dan naaldconiotomie.

Je zou dit wel wat kunnen beperken door een protocol op te stellen waar er geen RSI wordt toegepast op patienten met aangezichts/halsletsel, maar het blijft wel wat risicovol.  spierverslappers

Ik klink wel tegenstrijdig, maar ik wil er alleen mee zeggen dat we wel goed voorbereid moeten zijn als we hier aan beginnen. In ieder geval ben ik wel een voorstander.

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon