De brand is begonnen in de serre van de hoekwoning, was bij de melding al uitslaand en bij aankomst van de 1e politie eenheid al over geslagen naar de 2e woning. De politie was binnen 2 minuten na de melding ter plaatse en kon ons (de GMC) vertellen dat alle bewoners onvl hond buiten waren. Er is middelbrand gemaakt vanwege de aard van de meldingen en omdst er nog een hond binnen was. Na het bericht dat de brand was overgeslagen is er grote brand gemaakt. Het zijn oude, slecht geïsoleerde woningen met houten opbouw aan de achterzijde. Vandaar dat de uitbreiding heel snel ging en bij aankomst van de 1e TS de 3e woning ook al brandde, zoals te zien in het filmpje. Men is er lsng bang voor geweest dat ook de 4e woning in vlammen op zou gaan. Of ze daar een binnenaanval hebben gedaan weet ik niet, maar ik kan mij goed voorstellen dat men gezien de snelle uitbreiding er in eerste instantie voor gekozen hebben om de brand van buitenaf te bestrijden en middels een waterkanon onder de pannen te spuiten te proberen de brand te stoppen.