Middel hulpverlening (koeien in mestkelders gezakt) Croddendijk - Lettele 25-07-2014

Auteur Topic: Middel hulpverlening (koeien in mestkelders gezakt) Croddendijk - Lettele 25-07-2014  (gelezen 5777 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285731 date=1406304861
Maar er is toch al rekening meegehouden van te voren? Regio 04 heeft alles in de 10, 20 en 30 serie, Twente in de 40, 50, 60 serie, en Noord- Oost Alles in de 70 en 80 serie. In dat opzicht is er toch al voldoende afgestemd?

Alleen gelderland-Midden zou dan dwars zitten. Die hebben alle series van 1 t/m 5 in gebruik. Maar dat levert weer geen problemen op omdat wij nergens grenzen aan 04 of 05. Dus dat zou geen problemen opleveren.



Ik denk niet dat dit went. 4 cijfers leest prettiger. Nu moet je er steeds 2 tekens vanaf denken voordat je kunt zien welk voertuig het is. Die 2 cijfers zijn voor de pieper lezers eigenlijk overbodig.


Hier in Twente gebruiken ze op dit moment de series 10, 20, 30, 40, 50 en materiaal brandweer Twente is 90 Serie
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285731 date=1406304861
Maar er is toch al rekening meegehouden van te voren? Regio 04 heeft alles in de 10, 20 en 30 serie, Twente in de 40, 50, 60 serie, en Noord- Oost Alles in de 70 en 80 serie. In dat opzicht is er toch al voldoende afgestemd?

Alleen gelderland-Midden zou dan dwars zitten. Die hebben alle series van 1 t/m 5 in gebruik. Maar dat levert weer geen problemen op omdat wij nergens grenzen aan 04 of 05. Dus dat zou geen problemen opleveren.



Ik denk niet dat dit went. 4 cijfers leest prettiger. Nu moet je er steeds 2 tekens vanaf denken voordat je kunt zien welk voertuig het is. Die 2 cijfers zijn voor de pieper lezers eigenlijk overbodig.

De regio's overlappen dus qua voertuignummering. Oftewel: voor het systeem achter de melding is het overzichtelijker om er het regionummer aan vast te plakken.

Dat het dan ook in de meldtekst gaat, is misschien vanwege de p2000 lichtkranten op de meldkamer zelf?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1285735 date=1406305929
Dat het dan ook in de meldtekst gaat, is misschien vanwege de p2000 lichtkranten op de meldkamer zelf?

Niet alleen de lichtkranten, maar ook voor de functionarissen zelf. Het is wel handig te kunnen zien welk voertuig of container je moet meenemen. Voor een OVD is het wel handig te zien wat aanrijdend is, zeker als het een interregionale alarmering betreft.

In de opsomming van de regio's miste ik nog Gelderland-Zuid. Die regio komt er ook nog bij.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Maar gaat dit dan ook op de porto veranderen? Op dit moment worden er altijd nog maar 4 nummers genoemd. Dus bijvoorbeeld Zevenenzeventig-Zevenenveertig (Wat overigens al eens tot frustratie leidde). Wordt dat dan straks ook Nul-Zes-Zevenenzeventig-Zevenenveertig?

Want 2 voertuigen met hetzelfde nummer bij 1 incident is al een stuk geloofwaardiger als 2 tegelijk gealarmeerde korpsen die beide een voertuig met dat specificeke nummer hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285776 date=1406328468
Maar gaat dit dan ook op de porto veranderen? Op dit moment worden er altijd nog maar 4 nummers genoemd. Dus bijvoorbeeld Zevenenzeventig-Zevenenveertig (Wat overigens al eens tot frustratie leidde). Wordt dat dan straks ook Nul-Zes-Zevenenzeventig-Zevenenveertig?

Want 2 voertuigen met hetzelfde nummer bij 1 incident is al een stuk geloofwaardiger als 2 tegelijk gealarmeerde korpsen die beide een voertuig met dat specificeke nummer hebben.

Wat ik begrijp wordt er over de porto-communicatie nog nagedacht.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Hier in MWB bij de nieuwe voertuigen regionr 20 ervoor.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon