GRIP 1 Middel waterongeval (boot gezonken 1 dode) Vlietlanden - Leidschendam 12-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel waterongeval (boot gezonken 1 dode) Vlietlanden - Leidschendam 12-06-2014  (gelezen 16564 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
En op basis van eigen waarnemingen ter plaatse tekst van het item op R15 wat aangepast.

O.a. toegevoegd dat de melding in eerste instantie sprak over de Vliet t.h.v. het restaurant aan de Kniplaan, maar dat een getuige op de fiets kwam vertellen dat het een stuk verderop (en: aan de andere kant van het water) was, op de Vlietlanden aan de kant van de A4 (Meeslouwerweg). Alles (inclusief de TS van Voorschoten) is daarom de fietsbrug overgestoken om daar te gaan zoeken.

Peen
Redacteur van


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: peen van dienst link=msg=1276387 date=1402640848
En op basis van eigen waarnemingen ter plaatse tekst van het item op R15 wat aangepast.

O.a. toegevoegd dat de melding in eerste instantie sprak over de Vliet t.h.v. het restaurant aan de Kniplaan, maar dat een getuige op de fiets kwam vertellen dat het een stuk verderop was, op de Vlietlanden aan de kant van de A4 (Meeslouwerweg). Alles (inclusief de TS van Voorschoten) is daarom de fietsbrug overgestoken om daar te gaan zoeken.

Peen

Dat is wel een vooruitgang voor o.a. de brandweer dat nieuwere fietsbruggen steeds meer geschikt worden voor de brandweerwagens.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Thor link=msg=1276386 date=1402640238
Zoektocht naar vermiste man in Voorschoten hervat
Voorschoten ? Dat was de eerste melding, maar het blijkt dus in Leidschendam te zijn.
Citaat van: Thor link=msg=1276386 date=1402640238
*)Zo lang de boel niet is gezonken kun je altijd beter bij het bootje blijven.
Ach, als je bootje omslaat en deels zinkt, en je dan moederziel alleen op zo'n grote plas dobbert, kan ik me voorstellen dat je richting die steiger zwemt. Op dat moment waren er verder alleen een paar vissers en een paar wandelaars in het recreatiegebied.

Het werd pas 'grimmig' toen die ene onderging natuurlijk.

Peen
Redacteur van


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Er wordt gesproken over een snelle boot/ speed boot, altijd handig dat er dan reddingsvesten gedragen worden  98uiye

Erg vervelend en kans dat de persoon levend gevonden wordt is nihil. Hopen dat ze wel snel wat vinden!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Markvniel link=msg=1276390 date=1402642805
Er wordt gesproken over een snelle boot/ speed boot, altijd handig dat er dan reddingsvesten gedragen worden  98uiye

Erg vervelend en kans dat de persoon levend gevonden wordt is nihil. Hopen dat ze wel snel wat vinden!

Zeker bij deze watertemperatuur, deze waterdiepte en als je mogelijk de zwemkunst niet (voldoende) machtig bent altijd een reddingsvest om. Het wordt door de "redders" geadviseerd om altijd in de buurt van het bootje te blijven en met name als je niet of nauwelijks kunt zwemmen lijkt dat het meest verstandig.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Er wordt gesproken over een snelle boot/ speed boot, altijd handig dat er dan reddingsvesten gedragen worden  98uiye

Erg vervelend en kans dat de persoon levend gevonden wordt is nihil. Hopen dat ze wel snel wat vinden!

Het is zelfs verplicht voor iedere opvarende een reddingdvest aan boord te hebben en op meerdere wateren in NL ook verplicht aan te hebben (voor pleziervaart).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276397 date=1402644592
1.Het is zelfs verplicht voor iedere opvarende een reddingdvest aan boord te hebben en 2. op meerdere wateren in NL ook verplicht aan te hebben (voor pleziervaart).

1. Alleen voor snelle boten.
2. Waar en sinds wanneer ?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
1. Alleen voor snelle boten.
2. Waar en sinds wanneer ?

1. Ook voor langzame boten.

2. Moet ik nakijken, ik ken het BPR niet uit mijn hoofd.

Ik zal nakijken in BPR hierover.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Citaat van: Thor link=msg=1276399 date=1402644769
1. Alleen voor snelle boten.
2. Waar en sinds wanneer ?

2. je ziet op steeds meer grote rivieren dat vaarwegbeheerders (RWS) de pleziervaart 'dringend verzoeken' om zeker op open boten het reddingsvest te dragen en niet alleen aan boord te hebben. Dat doen ze dan onder het mom van artikel 1 BPR (goed zeemanschap) en de artikelen waarin staat dat je aanwijzingen van bevoegd gezag dient op te volgen. Tijdens patrouilles komen ze dan langszij en verzoeken je om dat te doen. Ben wel eens heel kort discussie aangegaan, maar ze zeggen gewoon: wij vinden dat het zo niet veilig is, dus jij moet dat doen. Niet doen levert je dan een boete op voor niet opvolgen van een aanwijzing bevoegd gezag....

 :-\
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276403 date=1402645553
1. Ook voor langzame boten.

2. Moet ik nakijken, ik ken het BPR niet uit mijn hoofd.

Ik zal nakijken in BPR hierover.

wettelijk alleen snelle boten:

http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/watersportadvies/vraag-van-de-week4/vraag-van-de-week-is-een-reddingsvest-verplicht.html
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch