Bedankt. Ik bedoelde eigenlijk iets anders te vragen namelijk ligt dit in de categorie hoge of lage druk qua slangen. Het ging er mij vanwege het gebruiksgemak en de handteerbaarheid eigenlijk om bij welke drukken en volumes er nog met dit soort slangen, vast op en voeding middels de haspels tegenwoordig wordt gewerkt.
One-Seven vanaf 8 Bar maar welke volmes aan puur water gaan er doorheen staat nergens duidelijk vermeld.
Wat betreft de haspel is er niet echt een vergelijking met hoge- of lagedrukslangen. One Seven is ook in te zetten met de gebruikelijke LD slangen, waarbij het niet uit maakt of je 38mm of 52mm aanvalsslangen gebruikt. Wel moet je van de speciale One Seven straalpijp gebruik maken.
Qua hanteerbaarheid is One Seven ideaal ongeacht de soort slang, door het lucht/schuimmengsel is de slang bij inzet zo licht als een veertje (alsof je een met lucht gevulde slang op tilt). Het aantal volume water is dus ook minimaal. Voor je beeldvorming: met een watertank van 1500 liter en 75 liter schuimvormend middel (klasse A) kan ik volcontinue 170 liter aan schuim opbrengen.