Ultrasoon zender op ambulance

Auteur Topic: Ultrasoon zender op ambulance  (gelezen 1746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

• Gast
Gepost op: 9 juli 2005, 20:59:06
www.jems.com
http://www.jems.com/jems/news03/news9b.html

Moose Collides with Ambulance
By Julie Schaeffer

In addition to lights, sirens and medical devices, Colebrook (N.H.) Ambulance Corps equips its vehicles with a special kind of lifesaving equipment: ultrasonic whistles designed to keep animals, such as moose and deer away from oncoming vehicles. That didn't help in July, though, when a moose jumped in front of an ambulance carrying a patient to Upper Connecticut Valley Hospital.

The slightly damaged ambulance was able to complete it's run safely—and the moose, though stunned, didn't need medical attention and ran back into the woods.

Ik vind het een beetje een raar bericht, maar een ultrasoon zender draagt wel bij aan de veiligheid.
In bosrijke gebieden voorkomt deze zender bijvoorbeeld dat er een hert voor de ambulance komt.
Door het ultrasoon geluid worden beesten op afstand gehouden.

miv

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2005, 23:08:41
toen ik de titel las, en nog niet het bericht, dacht ik van ooo stoer, een extra geluid, voor mensen/autos en zo, maar voor bosrijke gebieden kan dit heel goed zijn, vooral in nacht, zodat de sirene dan uit kan (als dat mogelijk is met de drukte op de weg )

ambulance mark

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2005, 20:34:16
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, het leek me meer een extra waarschuwings signaal.
Maar alleen ultrasoon met zwaailampen zou 's nachts ook goed kunnen dan word de nachtrust van de dieren minder verstoord.