Kan iemand vragen waarvoor hij op verhoor moet komen?

Auteur Topic: Kan iemand vragen waarvoor hij op verhoor moet komen?  (gelezen 11117 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2014, 09:27:24
Kun je wel meteen een advocaat meenemen?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 10:13:46
Citaat van: JJ75 link=msg=1277490 date=1402990044
Kun je wel meteen een advocaat meenemen?
Ja hoor, dat is geen probleem. Als je verdacht wordt van misdrijf heb je recht op rechtsbijstand. Minderjarigen (hier volgens mij het geval) kunnen er ook voor kiezen om  een van hun ouders bij het politieverhoor te laten zitten. Dat is een van hun rechten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2014, 11:33:54
Volgens mij: Als iemand daadwerkelijk verdachte is en wordt opgeroepen voor verhoor kan hij dit gewoon eisen? Volgens mij moet een verdachte zo snel mogelijk worden meegedeeld waarvan hij verdacht wordt (zo goed mogelijk).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Razem95

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2014, 14:47:55
Citaat van: kaasje link=msg=1277531 date=1402997634
Volgens mij: Als iemand daadwerkelijk verdachte is en wordt opgeroepen voor verhoor kan hij dit gewoon eisen? Volgens mij moet een verdachte zo snel mogelijk worden meegedeeld waarvan hij verdacht wordt (zo goed mogelijk).
Hij krijgt het maar niet meegedeeld. Jammer, maar ik ga me er ook niet echt mee bezig houden.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2014, 15:36:29
Volgens mij wordt hier aan voldaan. Er is medegedeeld dat hij voor verhoor moet verschijnen. Dat hij verdacht wordt van diefstal. Verder wordt er niet inhoudelijk op de zaak ingegaan. Dat hoort diegene op het bureau. Verder mag hij zich laten bij staan door een raadsman. Tevens als hij minderjarig is mag hij tijdens verhoor iemand aanwezig hebben bij het verhoor. Diegene die het verhoor bijwoont mag zich er inhoudelijk niet mee bemoeien.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2014, 16:02:49
Contact opnemen met een advocaat lijkt me niet geheel onverstandig.

Sowieso niets zeggen als verdachte zijnde tijdens een verhoor alvorens je met een advocaat gesproken hebt is mijn advies. (Sorry dienders op dit forum  ;))
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2014, 16:03:50
Citaat van: grizz link=msg=1277618 date=1403012189
Volgens mij wordt hier aan voldaan. Er is medegedeeld dat hij voor verhoor moet verschijnen. Dat hij verdacht wordt van diefstal. Verder wordt er niet inhoudelijk op de zaak ingegaan. Dat hoort diegene op het bureau. Verder mag hij zich laten bij staan door een raadsman. Tevens als hij minderjarig is mag hij tijdens verhoor iemand aanwezig hebben bij het verhoor. Diegene die het verhoor bijwoont mag zich er inhoudelijk niet mee bemoeien.
ah oops!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

guest15549

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2014, 16:57:22
Citaat van: PWB link=msg=1277645 date=1403013769
Contact opnemen met een advocaat lijkt me niet geheel onverstandig.

Sowieso niets zeggen als verdachte zijnde tijdens een verhoor alvorens je met een advocaat gesproken hebt is mijn advies. (Sorry dienders op dit forum  ;))

Wat gebeurt er überhaupt als de verdachte zich tijdens het verhoor blijft beroepen op het zwijgrecht? Wordt er dan doorgevraagd in de hoop dat de verdachte toch gaat antwoorden of kan de verdachte snel naar huis of zo..?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2014, 17:00:02
Citaat van: RS496 link=msg=1277678 date=1403017042
Wat gebeurt er überhaupt als de verdachte zich tijdens het verhoor blijft beroepen op het zwijgrecht? Wordt er dan doorgevraagd in de hoop dat de verdachte toch gaat antwoorden of kan de verdachte snel naar huis of zo..?
Alles kan. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2014, 17:08:54
Citaat van: RS496 link=msg=1277678 date=1403017042

Ik heb een tijdje op de basisteam recherche gezeten. Wat normaal is om te doen is dat je in een vraag/antwoord stijl het verhoor toepast. Daarbij zet je de vragen in die je als verbalisant wilt stellen. Als de verdachte zich op elke antwoord beroept op zijn zwijgrecht....Prima... alleen zal de ovj en rechter er minder over te spreken zijn... maar goed dat is niet mijn probleem.
Naar mijn mening :  als je iets flikt ben je een vent als je je verantwoordelijkheid pakt, ook als je daardoor op de blaren moet zitten. Doe je dat niet ? tja... ik ga daar weinig woorden vuil aan maken.

Verder zal ik er alles aan doen om het technische en tactische bewijs rond te krijgen. Dat is namelijk ook ons werk...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....