VRR combivoertuig brambulance

Auteur Topic: VRR combivoertuig brambulance  (gelezen 47174 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #100 Gepost op: 1 juli 2014, 11:22:37
Ik vind de naam ook wel een dingetje. Ligt zo erg veel nadruk op het ambulance deel. Of alsof we Bram gaan vervoeren. Ik opteer voor Ambuweer.... Of 'vuur-verband-eenheid'...  ;)

Andere ideeën zijn welkom!

devilfish

• Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 1 juli 2014, 14:52:28
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor kleding gaat de bemanning dragen?

Een bluspak lijkt me een beetje lomp/warm voor de ambulance zaken maar een ambulance uniform lijkt me dan weer niet heel veilig bij een brand

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #102 Gepost op: 1 juli 2014, 15:54:36
Nou, ik denk een bepaalde vorm van kazernekleding oid. je denkt toch niet dat die brandwacht heel de dag in z'n bluspak rond gaat rijden? dat houdt geen paard uit...

devilfish

• Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 1 juli 2014, 16:25:04
Maar als dat verhaal van die inzet bij bijvoorbeeld een keukenbrand waar is dan moet je wel de beste bescherming hebben.

Ik heb ook zelf geen antwoord/oplossing, ik vroeg het me gewoon af.

hhmmm... tijdens het typen bedenk ik me dat je natuurlijk ook gewoon een bluspak in het voertiug kan leggen  98uiye

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #104 Gepost op: 1 juli 2014, 16:37:14
Precies, want op de kazerne loop ik ook niet heel de dag met m'n bluspak aan ;) Zelfs boodschappen doen of ff de deur uit doen we zonder bluspak. Dat zal hier ook het geval zijn..

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 1 juli 2014, 18:40:22
Citaat van: devilfish link=msg=1281246 date=1404219148
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor kleding gaat de bemanning dragen?

Een bluspak lijkt me een beetje lomp/warm voor de ambulance zaken maar een ambulance uniform lijkt me dan weer niet heel veilig bij een brand

Gewoon een vlamwerende nomex overall? Als je daar een blusjas over aan trekt lijkt het me dat je toch vrij goed beschermd bent om een eerste slag uit te delen?

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 1 juli 2014, 21:32:44
Citaat van: Steven78 link=msg=1281192 date=1404206557
Ik vind de naam ook wel een dingetje. Ligt zo erg veel nadruk op het ambulance deel. Of alsof we Bram gaan vervoeren. Ik opteer voor Ambuweer.... Of 'vuur-verband-eenheid'...  ;)

Andere ideeën zijn welkom!

er waren in Rotterdam e.o. al mensen die dachten dat de "Brambulance" met patat te maken had ;) (mensen uit de omgeving Rotterdam begrijpen het)

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 1 juli 2014, 22:13:21
Zo'n voertuig hebben ze toch ook al in Belgie? Wij kunnen het dan toch ook een reddingswagen noemen?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7094.320

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #108 Gepost op: 1 juli 2014, 23:36:43
Citaat van: JJ75 link=msg=1281184 date=1404201485
Bij een proef is een risico inventarisatie juist toch een van de meest belangrijke onderdelen die je uitvoert?

De diverse bemanningen weten toch waar ze aan beginnen en waar ze in de praktijk mee bezig zullen zijn.
De liefhebbers zullen zich neem ik aan op vrijwillige basis hebben aangemeld.
Ze zullen wel zijn geselecteerd op basis van ervaring en kennis en kunde op het gebied van de betreffende vakgebieden.
Als ze ergens op af worden gestuurd wat niet in de bedoeling van de opzet van dit voertuig ligt of als een inzet ze op een of andere manier te risicovol wordt of lijkt kunnen ze naar ik aanneem weigeren om dat te gaan doen.
Het zijn tenslotte geen kleine kinderen meer.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #109 Gepost op: 2 juli 2014, 10:37:22
Citaat van: StevenQ link=msg=1281340 date=1404243164
er waren in Rotterdam e.o. al mensen die dachten dat de "Brambulance" met patat te maken had ;) (mensen uit de omgeving Rotterdam begrijpen het)

:D ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.