VRR combivoertuig brambulance

Auteur Topic: VRR combivoertuig brambulance  (gelezen 47177 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 29 juni 2014, 11:41:50
Jij snapt het alvast Er zijn heel wat situaties waarin het voordelen heeft dat een ambulancier of ambuvpk een brandweeropleiding heeft...
Ik snap niet dat iedereen zo hysterisch wordt als die 2 werelden gecombineerd worden.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #71 Gepost op: 29 juni 2014, 12:01:48
Dat heet haantjes gedrag, als mensen het idee krijgen dat anderen hetzelfde kunnen als zij en daarbij ook nog een secundaire taak kunnen uitvoeren komt dit naar boven.  O0

Dit komt hier op het forum veel voor als je kijkt naar bijvoorbeeld :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=21617.0 : Moeten beveiligers meer bevoegdheden krijgen?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50917.msg1278500#msg1278500 : Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Deze kon ik vinden met link, maar er zijn ook topic's over of: politie een autobrand zouden moeten beginnen met blussen, Ambulancepersoneel bepaalde verrichtingen al zouden moeten gaan doen, brandweerpersoneel standaard moeten uitrukken op een ambulancemelding.... enz.
En ja ik steek ook hand in eigen boezem, ikzelf heb ook gereageerd op het topic waarbij wordt gesuggereerd dat brandweer zelf IM afzetwagens zou moeten aanschaften,
en dat ik het bezit van Den Haag van een grote kraan in twijfel trek.

In principe trekt iedereen een conclusie als zijn/haar werk in het geding is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

guest12562

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 29 juni 2014, 12:08:24
Er is al een hoop gezegd in dit topic en hier en daar wordt er flink afgeweken van het onderwerp, dus weet niet of mijn opmerking hier past.
Toch maar proberen.

Wat betreft het combineren van voertuigen en de sceptische reacties begrijp ik wel, want wat blijkt vaak met dit soort zaken er zijn geen duidelijke kaders gesteld en wordt niet fair geëvalueerd, want het moet al een succes zijn voordat het überhaupt rijdt.
De voorwaarden worden anders geïnterpreteerd, dus zit men niet op 1 lijn en is er vooraf veel onduidelijkheid en ja dan wordt men kritisch, want dat komt de laatste tijd te vaak voor.

Ik zag ook voorbij komen dat er genoeg geel rood op het strand aanwezig is als dat nodig is, dat vraag ik me af, want ik begreep ook dat men in die groep een teruglopend aantal vrijwilligers heeft en dat deze sowieso niet 24 uur rond de klok aanwezig zijn en vooral in het weekend en of in de zomervakantie hun shifts draaien. Dat de brandweer hier en daar wat meer op het strand gaat doen is dan niet vreemd, want de burgervader wil graag overal veiligheid creëren. In combi met het kustdetachement van de politie kom je dan al een heel eind, de KNRM doet hun ding dan vooral op zee en de overige diensten sluiten aan op het strand. De rol van de reddingsbrigade zie ik daar zeker nog wel tussen, maar het probleem zit hem denk ik in de beschikbaarheid van deze hard werkende vrijwilligers.

De brandweerman wordt dus vaker breder ingezet, ik zie de combi chauffeur ambu/chauffeur TS zeker niet als negatief, ik ben wel benieuwd of dit gaat werken. Laten we dit testen, maar met wel duidelijke kaders en doelstellingen. In Amerika werkt het toch ook zo?

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #73 Gepost op: 30 juni 2014, 00:33:48
hier heb ik een persbericht gevonden van de veiligheidsregio.
http://www.veiligheidsregio-rr.nl/actueel/nieuws/@37794/vrr-start-proef/
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 30 juni 2014, 00:57:36
Citaat van: Breathe link=msg=1280734 date=1404036504

Ik zag ook voorbij komen dat er genoeg geel rood op het strand aanwezig is als dat nodig is, dat vraag ik me af, want ik begreep ook dat men in die groep een teruglopend aantal vrijwilligers heeft en dat deze sowieso niet 24 uur rond de klok aanwezig zijn en vooral in het weekend en of in de zomervakantie hun shifts draaien. Dat de brandweer hier en daar wat meer op het strand gaat doen is dan niet vreemd, want de burgervader wil graag overal veiligheid creëren. In combi met het kustdetachement van de politie kom je dan al een heel eind, de KNRM doet hun ding dan vooral op zee en de overige diensten sluiten aan op het strand. De rol van de reddingsbrigade zie ik daar zeker nog wel tussen, maar het probleem zit hem denk ik in de beschikbaarheid van deze hard werkende vrijwilligers.

Ik zie juist een ver-proffesionalisering bij de landelijke reddingsbrigade's (en met name in mijn eigen regio) en een groep zeer gemotiveerde mensen die nagenoeg op ieder moment van de dag twee auto's / boten volkrijgen als de pieper af gaat.
Bij ons draaien de reddingsbrigade's ook onder de CPA, wat inhoudt dat zij ook als een soort rapid-responder meldingen op de Boulevard's en soms zelfs in het dorp rijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #75 Gepost op: 30 juni 2014, 09:56:21
In een van de boekjes van de RNLI stond een leuke tekening met het bijschrift :
Sorry de brandweerwagen kan niet uitrukken de mannen zijn er met de reddingsboot op uit.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #76 Gepost op: 30 juni 2014, 10:13:18
Citaat van: Thor link=msg=1280887 date=1404114981
In een van de boekjes van de RNLI stond een leuke tekening met het bijschrift :
Sorry de brandweerwagen kan niet uitrukken de mannen zijn er met de reddingsboot op uit.

dat willen we dan zien ook ;)  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 30 juni 2014, 10:45:46
Henrik-Willem Hofs ‏@HWHofs
Zojuist gepresenteerd op t stadhuis van Rotterdam. Komt te staan in Hoek van Holland en Maassluis.

Henrik-Willem Hofs ‏@HWHofs
Dit is de eerste #brambulance van Nederland.

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 30 juni 2014, 10:52:17
Arjen Littooij ‏@ArjenLittooij
Burgemeesters Aboutaleb en Lamers overhandigen sleutels 1e hulpvoertuig. Ambulance en brandweer samen in een voertuig

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 30 juni 2014, 13:07:37
Ook het NOS journaal maakt er inmiddels melding van.
http://nos.nl/video/668510-de-brambulance-moet-eerste-hulp-verbeteren.html