Er is al een hoop gezegd in dit topic en hier en daar wordt er flink afgeweken van het onderwerp, dus weet niet of mijn opmerking hier past.
Toch maar proberen.
Wat betreft het combineren van voertuigen en de sceptische reacties begrijp ik wel, want wat blijkt vaak met dit soort zaken er zijn geen duidelijke kaders gesteld en wordt niet fair geëvalueerd, want het moet al een succes zijn voordat het überhaupt rijdt.
De voorwaarden worden anders geïnterpreteerd, dus zit men niet op 1 lijn en is er vooraf veel onduidelijkheid en ja dan wordt men kritisch, want dat komt de laatste tijd te vaak voor.
Ik zag ook voorbij komen dat er genoeg geel rood op het strand aanwezig is als dat nodig is, dat vraag ik me af, want ik begreep ook dat men in die groep een teruglopend aantal vrijwilligers heeft en dat deze sowieso niet 24 uur rond de klok aanwezig zijn en vooral in het weekend en of in de zomervakantie hun shifts draaien. Dat de brandweer hier en daar wat meer op het strand gaat doen is dan niet vreemd, want de burgervader wil graag overal veiligheid creëren. In combi met het kustdetachement van de politie kom je dan al een heel eind, de KNRM doet hun ding dan vooral op zee en de overige diensten sluiten aan op het strand. De rol van de reddingsbrigade zie ik daar zeker nog wel tussen, maar het probleem zit hem denk ik in de beschikbaarheid van deze hard werkende vrijwilligers.
De brandweerman wordt dus vaker breder ingezet, ik zie de combi chauffeur ambu/chauffeur TS zeker niet als negatief, ik ben wel benieuwd of dit gaat werken. Laten we dit testen, maar met wel duidelijke kaders en doelstellingen. In Amerika werkt het toch ook zo?