VRR combivoertuig brambulance

Auteur Topic: VRR combivoertuig brambulance  (gelezen 47247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Panigale

• Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • Team ABC
Reactie #80 Gepost op: 30 juni 2014, 13:35:29
als aanvulling op hier boven;

http://nos.nl/artikel/668529-rotterdam-krijgt-brambulance.html

Citaat

Rotterdam krijgt 'Brambulance'

Hulpverleners in de regio Rotterdam beschikken binnenkort over een nieuw type hulpverleningsvoertuig. Het is een combinatie van een ambulance en een brandweerwagen.

De veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond wil het voertuig met name gebruiken voor snelle, eerste hulp. De uitrusting van het voertuig is dan ook niet gelijk aan die van gewone ambulances en brandweervoertuigen

...

Volgens de veiligheidsregio gaat het om een proef van drie maanden, tijdens het strandseizoen. Het voertuig staat bij de brandweerkazerne in Maassluis, maar op warme dagen op het strand van Hoek van Holland.

In het najaar wordt gekeken of het nieuwe hulpvoertuig handig genoeg is om definitief in te voeren.

StevenQ

• Senior gebruiker

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 30 juni 2014, 18:51:07
Citaat van: StevenQ link=msg=1280966 date=1404129687
http://www.rijnmond.nl/nieuws/30-06-2014/brandweer-test-brambulance

0.43 ''Een kleine keukenbrand kun je met dit voertuig al af doen", is dat wel zo? Je moet altijd met twee man naar binnen, wie blijft er dan bij het voertuig?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #83 Gepost op: 30 juni 2014, 19:00:17
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1281058 date=1404147067
0.43 ''Een kleine keukenbrand kun je met dit voertuig al af doen", is dat wel zo? Je moet altijd met twee man naar binnen, wie blijft er dan bij het voertuig?
Dat zijn uitspraken van een Burgemeester, een wat mij betreft geen handige uitspraak aangezien dit voertuig dan direct onder de SIV-voertuigen kan worden geplaatst. En dan gaan er in ene hele andere zaken mee spelen. ::)

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 30 juni 2014, 20:25:39
Wie zegt dat er iemand bij het voertuig moet achter blijven?

Citaat van: 112fotograaf link=msg=1281058 date=1404147067

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 30 juni 2014, 20:29:23
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1281085 date=1404152739
Wie zegt dat er iemand bij het voertuig moet achter blijven?

Er is altijd wel iemand een een 'gratis' bezem kan gebruiken. Risico op jatten te verkleinen/weg te nemen.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 30 juni 2014, 20:32:06
Een voertuig, inclusief rolluiken kunnen gewoon op slot gedaan worden bij de (meeste) nieuwe voertuigen. Daarnaast komt bij elke brandmelding politie mee.

Citaat van: 112fotograaf link=msg=1281087 date=1404152963
Er is altijd wel iemand een een 'gratis' bezem kan gebruiken. Risico op jatten te verkleinen/weg te nemen.

duijv023

• Forum gebruiker
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #87 Gepost op: 30 juni 2014, 20:59:32
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1281088 date=1404153126
Een voertuig, inclusief rolluiken kunnen gewoon op slot gedaan worden bij de (meeste) nieuwe voertuigen. Daarnaast komt bij elke brandmelding politie mee.

Ja... tuurlijk.. Wacht ff henk, eerst de rolluiken dicht en op slot bliepen.....[bliepbliep]... ja go go go  O0

98uiye
Sorry voor deze gekkigheid! Volgens mij moet je dit voertuig zien als een soort BHV voertuig voor plaatsen waar geen BHV soortige organisatie is. Puur gericht op levensreddende handelingen en kleine beginnende brandjes die iedereen met gezond verstand zelf ook uit kan krijgen. Wie weet kan dit voertuig daar een positieve bijdrage aan leveren?

Die 300l water in de tank (klopt dit, ik las/hoorde dat ergens vandaag?) heb je volgens mij inderdaad niet veel aan, want je kunt toch zeker niet alleen naar binnen? Of ze moeten de instructie hebben om zonder achterwacht samen naar binnen te gaan en beide bemanningsleden getraind zijn als brandweerman/vrouw. Maar ja... samen naar binnen???... "leuk" als de motor afslaat of iemand op een knopje drukt en de pomp uitvalt. Dus tjsa... ik weet ook niet wat ik hier van moet denken... maar gelukkig ben ik ook geen brw/ambu deskundige  :-X

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #88 Gepost op: 30 juni 2014, 21:12:03
2 discussies, 1 is het keukenbrand, de ander is het jatten van spullen.
De SIV in Gooi & Vecht heeft een afstandbediening waardoor alle luiken dicht en op slot gaan, behalve die van de straal(die blijft 10 cm open voor je slang).

Simpel op te lossen dus... druk op de knop welke op je pak zit en naar binnen..

Of je dat laatste wil bij een keukenbrand, is een tweede. Liever zij dan ik, denk ik dan maar...

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 30 juni 2014, 21:26:20
Blijkbaar ben je "tegen" en kom je met een berg argumenten waarom jij vind dat dit niet kan. Alleen de meeste kan ik gewoon weerleggen. Zoals je al kunt lezen is een voertuig met centrale vergrendeling al heel normaal.

Iemand kan dus niet op een knop drukken en de pomp kan bij een TS4 of TS6 ook uitvallen. Dan zal je ook naar buiten moeten omdat het probleem dan niet binnen een paar tellen op te lossen is door een P.

Maar gelukkig geef je al aan dat je geen brandweerdeskundige bent.

Citaat van: duijv023 link=msg=1281091 date=1404154772
Ja... tuurlijk.. Wacht ff henk, eerst de rolluiken dicht en op slot bliepen.....[bliepbliep]... ja go go go  O0

98uiye
Sorry voor deze gekkigheid! Volgens mij moet je dit voertuig zien als een soort BHV voertuig voor plaatsen waar geen BHV soortige organisatie is. Puur gericht op levensreddende handelingen en kleine beginnende brandjes die iedereen met gezond verstand zelf ook uit kan krijgen. Wie weet kan dit voertuig daar een positieve bijdrage aan leveren?

Die 300l water in de tank (klopt dit, ik las/hoorde dat ergens vandaag?) heb je volgens mij inderdaad niet veel aan, want je kunt toch zeker niet alleen naar binnen? Of ze moeten de instructie hebben om zonder achterwacht samen naar binnen te gaan en beide bemanningsleden getraind zijn als brandweerman/vrouw. Maar ja... samen naar binnen???... "leuk" als de motor afslaat of iemand op een knopje drukt en de pomp uitvalt. Dus tjsa... ik weet ook niet wat ik hier van moet denken... maar gelukkig ben ik ook geen brw/ambu deskundige  :-X