Ik vraag me idd af wat je ermee moet als ehv-er... maar goed misschien kan je eens bij de plaatselijke ambulancedienst een voorbeeld ECG van een VF met geslaagde defibrillatie verkrijgen.
Ach ECG lezen is een beetje een hobby heeft niet zo veel met het werken als ehv'er te maken, eigenlijk niets.
Maar tijdens je Sigma opleiding en stages sluit je nog wel eens een ECG monitor aan en het ligt dan in de aard van het beestje om ook te willen weten wat er nu op papier verschijnt.
Een mens mag ook interesses hebben die niets met EHV te maken hebben toch ?
Ik post het in deze groep omdat de aed gebruikers hoofdzaklijk hier zitten. Ritmestroken van een ambudienst of SEH etc zullen over het algemeen niet met een quick look gemaakt zijn maar met een normale afleiding.
Het ritme wat de AED in dit geval liet zien (na defibrilatie) kon ik niet helemaal plaatsen, vandaar de vraag naar een referentie, ik kan me voorstellen dat er verenigingen en organisaties zijn die zo'n aed ingezet hebben en achteraf de hele procedure lezen.
Ik meen dat Peter A. bijvoorbeeld een AED wel eens ingezet heeft en ik verwacht en hoop dan ook een beetje dat daar nog gegevens van zijn.