Normale ECG curve bij een AED

Auteur Topic: Normale ECG curve bij een AED  (gelezen 11402 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #30 Gepost op: 10 juli 2005, 00:55:28
bij de loi kun je een cursus volgen : ecg en reanimatie  ;) ;)

Jah, de cursussen Thoracotomie en PTCA voor gevorderden staan ook al in de steigers.... meldt u allen aan ;D ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #31 Gepost op: 10 juli 2005, 00:56:34
bij de loi kun je een cursus volgen : ecg en reanimatie  ;) ;)

Altijd leuke en schriftelijke cursus voor een practische handeling... ;D ;D :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Paul SEH

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 10 juli 2005, 00:59:04
effe tussendoor hoor...dit boek wordt echter WEL gebruikt voor de IC?CCU opleidingen
En het wordt ook op de SEH gebruikt.  8)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2005, 02:11:27
Jah, de cursussen Thoracotomie en PTCA voor gevorderden staan ook al in de steigers.... meldt u allen aan ;D ;D
Ik heb ooit geroepen dat ik de schriftelijke cursus open hart chirurgie had gedaan. Hoewel toen de hele EH wereld over me heen leek te vallen, vind ik er nog steeds niets mis is met het bestuderen van welke theorie dan ook, of het aan willen leren van welke techniek dan ook. Zolang men dat alleen doet als hobby en bij echte hulpverleningen binnen de juiste kaders gewerkt wordt.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #34 Gepost op: 10 juli 2005, 03:15:25
Ik ben inmiddels begonnen met de LOI-Hogeschool cursus Sedatie en Anesthesie voor ambulanceverpleegkundigen  ;) vooruitzien is regeren zeg ik altijd maar.

De volgende is Crashintubatie voor gevorderden en beginnerscursus prehospitale amputaties  ;)

maar alle gekheid op het welbekende stokje, je verdiepen in theorie is nooit weg. maar laat het wel beetje relevant zijn voor jezelf, anders is het beetje zonde van de bestede tijd
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 10 juli 2005, 10:05:21
maar alle gekheid op het welbekende stokje, je verdiepen in theorie is nooit weg. maar laat het wel beetje relevant zijn voor jezelf, anders is het beetje zonde van de bestede tijd

het wordt een beetje filosofisch
Wat is zonde van je tijd ...
Hoe relevant is het om als bestuurder van je auto te weten wat een carburateur of bougie is ?
Hoe erg is het als iemand dat toch wil weten ook al is hij geen automonteur ?
Hoe zinnig en relevantis het leven van de patient die we redden ?
Moet tijd altijd zinnig besteed worden ? (en wat is zinnig ?)
En wie zijn wij om daar over te oordelen ?

Het gaat er denk ik om dat je een beetje lol hebt in je leven hebt, en een van de dingen waar ik lol in heb is begrijpen waar ik mee bezig ben. (zoals soms het draaien van een ritmestrookje). Ik zal er mijn EHV of Sigma werk waarschijnlijk nooit beter door doen, maar ik heb al eerder gezegd dat dat ook niet de opzet is, het heeft meer te maken met het feit dat ik graag de dingen wil begrijpen die ik zie of waar ik mee bezig ben.
Laat mij daar lekker gelukkig in zijn  ::)

Of anderen dat zinnig vinden of niet vind ik eigenlijk (als jullie het goed vinden :D) het probleem van die anderen.
Als iedereen zijn dagelijkse tijdbesteding op praktische waarde en relevantie moet gaan inschatten dan denk ik dat (gelukkig) weinigen zich uitsluitend met "relevante zaken" bezighouden.


Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #36 Gepost op: 11 juli 2005, 20:41:12
het wordt een beetje filosofisch
Wat is zonde van je tijd ...
Hoe relevant is het om als bestuurder van je auto te weten wat een carburateur of bougie is ?
Hoe erg is het als iemand dat toch wil weten ook al is hij geen automonteur ?
Hoe zinnig en relevantis het leven van de patient die we redden ?
Moet tijd altijd zinnig besteed worden ? (en wat is zinnig ?)
En wie zijn wij om daar over te oordelen ?

Het gaat er denk ik om dat je een beetje lol hebt in je leven hebt, en een van de dingen waar ik lol in heb is begrijpen waar ik mee bezig ben. (zoals soms het draaien van een ritmestrookje). Ik zal er mijn EHV of Sigma werk waarschijnlijk nooit beter door doen, maar ik heb al eerder gezegd dat dat ook niet de opzet is, het heeft meer te maken met het feit dat ik graag de dingen wil begrijpen die ik zie of waar ik mee bezig ben.
Laat mij daar lekker gelukkig in zijn  ::)

Of anderen dat zinnig vinden of niet vind ik eigenlijk (als jullie het goed vinden :D) het probleem van die anderen.
Als iedereen zijn dagelijkse tijdbesteding op praktische waarde en relevantie moet gaan inschatten dan denk ik dat (gelukkig) weinigen zich uitsluitend met "relevante zaken" bezighouden.


Jacques

Jacques,

Joffrey, relativeert zijn uitspraak uitstekend en jij hebt hiermee voldaan aan het kriterium "een beetje relevant" dus je mag van hem je gang gaan denk ik  ;D

p.s. Joffrey kan ik een kopietje van de boeken en de uitwerkingen hebben. scheelt me een hoop cursusgeld  :P


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #37 Gepost op: 12 juli 2005, 01:08:58
EHBO-er je bedoelt de cursusboeken van de prehospitale amputatie enzo? Ik denk dat dara nu wachtlijsten voor zijn  ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #38 Gepost op: 12 juli 2005, 12:56:51
Heeft een van jullie dan voor mij een kopietje van jullie cursusboek slap ouwe....... ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #39 Gepost op: 12 juli 2005, 14:12:44
Heeft een van jullie dan voor mij een kopietje van jullie cursusboek slap ouwe....... ;D

Helaas, ik heb daar nooit een cursus voor gevolgd. volgens druifje ben ik een natuurtalent ....