Tassen of koffers

Auteur Topic: Tassen of koffers  (gelezen 4646 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mark Horst

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2005, 15:08:48
Hartelijk dank voor de reacties tot zover. Aangezien ik al wat interviews had gehad met RAV's wist ik al eea, maar 4 vragen blijven over na deze reacties:

1. Er schijnen geen wettelijke eisen te zijn gesteld aan de tassen/koffers. Hoe kijkt men hier tegenaan? Is het prima om dit vrij te laten of zou het wel handig zijn als er wel landelijke/Europese richtlijnen zouden komen?
2. Wat is het verschil tussen paraattassen en pelicases?
3. Bij welke RAV werkt Pros (ofwel, waar worden tassen gebruikt ipv koffers).
4. Heeft u ideeen over andere mogelijke gebruikers van de betreffende tassen? (BHV, EHBO, Brandweer,...)

bedankt,

Mark

Mark Horst

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2005, 15:10:53
misschien heb je wat aan deze foto. Hier staat Olivier Thomas op met een artsentas op de rug (15 kilo) en een verpleegkundige tas (11 kilo)
Dus een MMT heeft altijd twee tassen mee? Of hebben andere leden ook nog tassen mee?

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2005, 15:40:22
Dus een MMT heeft altijd twee tassen mee? Of hebben andere leden ook nog tassen mee?

Ja, ze hebben twee tassen en daar zit alles in

Karim

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2005, 17:41:46
Van't weekend m'n schouders flink verbrand  :-[ Nu zouden koffers wel weer handiger zijn want de tassen kan ik nu echt niet over m'n schouders hangen  :-\

Dus deze week even noodgedwongen de tassen als koffers gebruiken  :-X

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2005, 00:41:00
Het onderzoek naar tassen of koffergebruik tendeert wel sterk naar een voorkeur voor de tassen, misschien beetje last van ''bias'' in het onderzoek? of de onderzoeksopzet?  ;) ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2005, 10:10:10
?

3. Bij welke RAV werkt Pros (ofwel, waar worden tassen gebruikt ipv koffers).

Ik ben een belgische MUG-verpleegkundige en ben verder nog actief bij een privé-ambulancedienst. Ik werk dus niet bij een RAV

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2005, 14:15:38
Wij werken bij ons met koffers en tassen en mijn voorkeur gaat uit naar tassen. We hebben bij mijn hoofdafdeling tassen van Boscarol met daarin ook nog een speciale tas voor intubatiemateriaal, voor medicatie hebben we ook een aparte tas wat het heel overzichtelijk maakt. De tassen zijn zeer gemakkelijk om mee te nemen op de rug en vallen daardoor ook beter in de smaak bij ons. De oude ambu heeft geen tas, deze werkt nog met de koffers, maar deze worden ook neit veel gebruikt.

AmbuRaf

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2005, 18:19:18
Hoj hoj,

ik ben 100-ambulancier te Leuven en ben via first-response (Belgische site over hulpverlening) hier terechtgekomen.

Van de ziekenwagendienst uit gebruiken wij tassen van Ferno.  Degelijke kwaliteit (levenslange garantie op ritsen, striping, klitteband, ...) en ze worden heus niet zo snel vuil.  Zijn tot 5 cm waterdicht, dus ge kunt ze ook nog eens op de grond zetten als het regent.  Het zijn eigenlijk tassen met een soort plastieken bodem, dus ook stevig en in te delen met vakken.
Vanuit het ziekenhuis dragen wij dan meestal nog een oranje koffer type Flambeau mee, maar die is te groot, onhandig en te log om mee te werken vind ik.  Ik hang mijn tas over mijn schouder, of maak er op een paar seconden een rugzak van en ik loop je tot 4 hoog.
Anderzijds lijkt me zo'n koffer ook niet het meest gezonde voor je rug door de assymmetrische belasting van je wervelkolom (toch zeker als je zo'n zware Weinmann moet meesleuren)

Groeten,

AmbuRaf

ambulance mark

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2005, 18:50:19
Omdat je ook wil weten hoe het in het buitenland werkt zal ik een link van een internationaal forum geven. Er zit toevallig ook nog dezelfde persoon achter deze en die internationale site.
www.international-ems.com

met groeten mark

oplosser

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 september 2005, 16:33:42
Je hoort verschillende meningen, maar vooral:
TAS: vanwege dragen
KOFFER: vanwege overzichtelijheid en stevigheid.

Dan zeg ik: misschien een seintje naar de koffefabrikant om bv een draagrek, te maken waar de koffer kan worden ingeklikt en gedragen als rugzak?!
Ik bedoel Ambulanceteam in Goes heeft zelfs infuuszak verwarmers gemaakt. Laat uw koppie niet struikelen over een probleem maar stap er overheen met de oplossing!