Dit jaar organiseert Redned een opleiding Lifeguard beach. Deze cursus plus examen word afgerond in 1 week .
Wat houdt de opleidingsweek tot Lifeguard Beach in?
De kandidaten volgen gedurende 1 week een uitgebreid programma bestaande uit zowel theorie- als praktijklessen verzorgd door speciaal aangestelde instructeurs. De praktijklessen zullen plaatsvinden op het strand waarbij er onder andere gebruik zal worden gemaakt van een snelle boot en andere reddingsmiddelen. De opleiding zal worden afgesloten met een officieel examen.
Mijn vraag is wat vinden jullie van deze opleidingsmethode? Mijn mening is dat snel, niet altijd goed is.
Ook niet onbelangrijk. De cursus kost de cursist 350 euro
Dit zijn goeie dingen! De opleiding Reddingsbrigade Lifeguard Beach duurde bij mij een half jaar theorie avonden en een zomer stageboekje wat veel tijd en geld kostte, praktijk dingen die iedereen al kon van strandwacht A en een praktijk examen die mega simpel was. Het kostte veel te veel tijd.
Nu cursisten voor een redelijk normaal prijsje 1 week de opleiding lifeguard beach kunnen volgen kunnen ze doorlopend veel meer informatie en kennis opdoen omdat ze er helemaal inzitten en toegewijd zijn dit te halen. Dit is een hele positieve verandering.
Nadelig is het voor concurrerende professionele lifeguard organisaties zoals lifeguarding.nl en ik vernam dat de KNRM hier ook wat mee deed.
Een papiertje zegt niet zoveel, het gaat eruit eindelijk om hoe lifeguards handelen in situaties waar het echt om draait. Daar gaat het om.
Dit papiertje moet je meer zien als een toegangsbewijs voor een kans op een baan in de strandwachtwereld, om daar vervolgens te leren wat het vak strandwacht echt inhoud.
\
Ik zeg POSITIEF, CONCURREREND, maar ook dat dit bewijs niet betekent dat je al gelijk een goeie strandwacht bent.
Ik ben benieuwd nar je ervaring en het praktijklessen pakket.