Aanrijding brandweerwagen met voetganger Waterlooplein - Amsterdam 13-06-2014

Auteur Topic: Aanrijding brandweerwagen met voetganger Waterlooplein - Amsterdam 13-06-2014  (gelezen 6917 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703
Telt u eens het aantal keren dat een overstekende voetganger zijn/haar hoofd moet draiien om eing zicht te hebben op wat er van welke kant aankomt.
Als het goed is, heeft iedereen dat ooit geleerd. Eerst kijken, dan oversteken. Dat je op zo'n brede weg wat vaker moet kijken is logisch. Ik zie dagelijks voetgangers vlak voor of achter een tram oversteken, waarbij ze kennelijk vergeten dat er van de andere kant gewoon verkeer komt.
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703
Ik denk dat met name het aantal politieritten met volle vaart en sirenes beperkt kan worden, omdat de gevaren die bestreden moeten worden op het doel waar naar toe geraced worden vaak minder zijn dan de gevaren waaraan argeloze voetgangers in dit gebied blootgesteld worden.
Is dat een eigen beleving? Of heb je hier onderzoek naar gedaan...  Van achter je raam kan je wat mij betreft niet oordelen over of de politie terecht met zwaailicht en sirene rijd.

Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703
PS denk dat het al te veel politieserie te kijken met spectaculaire races door straten met verontachtzaming van alles wat daar loopt en staat, onbewust een slechte invloed uitoefent.
Lekker stemmingsmakend voor een eerste bijdrage. Zou je in je verdere reacties wat meer op je spelling willen letten? Bvd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703

Wij vragen ons af hoe het nu met die vrouw gaat... Er staat niets meer over in de pers.

Zeker omdat de brandweer zelf (tot hun grote schrik denk ik) hier bij betrokken was, lijkt mij het goed dat ook nadere informatie publiek gemaakt wordt.

Nu lijkt het (onbedoeld) een doofpotje van de hulpverleners te zijn. Dat is niet goed.

Het zou mij niets verbazen als de betrokken hulpverleners zelf ook niets of maar zeer weinig zullen weten. Ook in dit soort gevallen geld het privacyverhaal voor slachtoffers. En om die reden kan het ook bewust buiten de media worden gehouden, juist omdat het slachtoffer wellicht zelf niet wil dat het verder in de media wordt opgerakeld. Dus leg uit, hoezo doofpot?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Ik vind het belachelijk, zo'n reactie, je hebt geen idee wat de betrokken hulpverlener(s) hierbij beleven.. Een beetje meer begrip en respect zou wel mogen.

Probeer je eens in te denken wat het met de betrokkenen zou doen als zij jouw stuk lezen(als dat al lukt met die spelling en leestekens, of beter gezegd, zonder spelling en leestekens)...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703


Hulpverlening dient toch niet argeloze voorbijgangers in levensgevaar te brengen?

PS denk dat het al te veel politieserie te kijken met spectaculaire races door straten met verontachtzaming van alles wat daar loopt en staat, onbewust een slechte invloed uitoefent. De stoerheid moet vooral bestreden worden. Het gaat om effectiviteit van de hulp. Die wij allen graag willen prijzen.


Soms is het fijn om iemand op het forum te hebben die niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis. Dan kunnen wij nog eens benadrukken dat de chauffeurs allemaal een rijopleiding hebben gehad -en regelmatig worden bijgeschoold.

Ik neem aan dat de alinea over de politieseries 'prikkelend' bedoeld is? Het heeft niets te maken met "verontachtzaming" (mooie 'verzelfstandignaamwoording' trouwens) of stoerheid; het heeft in heel veel gevallen te maken met levensbedreigende situaties waarin snelle hulp geboden dient te worden. Persoonlijk vind ik het bijzonder ongepast dat je op deze manier spreekt over hulpverleners die, als jij ze zelf nodig hebt, er altijd te lang over doen.

Buschauffeurs veroorzaken ook wel eens ongelukken. Een botsing tussen twee fietsers kan ook ernstig letsel geven. Voetgangers steken regelmatig zonder te kijken de straat over.......waarmee ik maar wil zeggen: een ongeluk zit in een klein hoekje en je kan op basis van de nu beschikbare informatie nooit oordelen over de (on)schuld van de chauffeur. Je eigen mening hebben is prima; generaliseren en onnodig speculeren is nergens voor nodig.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703
Ik woon l heel lang aan het Waterlooplein

Meneer van Tijen, het zou u sieren indien u zich van insinuerende uitspraken zou onthouden. Bezig uitspraken gebaseerd op feiten en niet op aannames.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Mijn eerste reactie was er ook een van "Hoe kun je dat zo hier neerzetten".

Echter, ik denk dat we hier te maken hebben met een Amsterdammer die al wat ouder is en zich zorgen maakt over de verkeerssituatie in zijn stad en met name voor zijn huis.
Dat wij hier als bokken op een haverkist bovenop springen is niet geheel terecht denk ik.
Alhoewel de schrijfstijl en de juiste bewoording beter had gekund snijdt deze meneer iets aan waar normaal over gecommuniceerd kan worden.

Misschien dat er iets veranderd kan worden in zijn straat, of er wat meer uitleg kan komen naar deze bezorgde bewoner.

Zo zie ik het, na er een poosje over nagedacht te hebben.
Nu schijnt het dat deze meneer meteen de mond gesnoerd wordt en dat is dus niet terecht. (het is zijn eerste bezoek en zijn eerste bijdrage)  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk


Skippy, ik ben voor een groot deel met je eens. Het enige wat ik er aan wil toevoegen, het respect wat wij nu ontberen naar deze reageerder, komt misschien wel een beetje door het gebrek aan respect in zijn post. Het is een beetje de toon die de muziek maakt. Neemt niet weg dat wij iets genuanceerder kunnen reageren. Maar ook dit heeft te maken met het gevoel wat met deze reactie wordt opgewekt. Ik ga verder niet reageren op de post van deze beste man...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Beste Grizz,

Natuurlijk heb je gelijk v.w.b. het respect voor hulpverleners in zijn verhaal. Daar ben ik het 100% mee eens en op een Hulpverleningsforum had hier door de poster ook wel meer rekening mee gehouden mogen worden. Iedere hulpverlener die zo'n verhaal leest zal zich in zijn ziel aangetast voelen en ook dat is weer niet terecht.  O0

Back On Topic maar weer  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Wie de bal kaatst.................


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Citaat van: TjebbeVanTijen link=msg=1278701 date=1403351703
<citaat ingekort>

Met name het idee dat we overal maar krijtstrepen moeten neerkalken vind ik te ziek voor woorden......

Het waterlooplein is niet uniek qua complexiteit, de hele binnenstad kent genoeg van dit soort plekken en dat vraagt van alle verkeersgebruikers alertheid en scherpte. Het wegzetten van hulpverleners als sensatiezoekers die graag het gaspedaal indrukken is dan wel heel makkelijk. Ga eens op het waterlooplein kijken wat er allemaal voor capriolen plaats vindt als er geen hulpverleningsvoertuigen rond rijden.