GRIP 1 (passagiersschip Britannia geëvacueerd vanwege lek) IJsselkade - Zutphen 22-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (passagiersschip Britannia geëvacueerd vanwege lek) IJsselkade - Zutphen 22-06-2014  (gelezen 11776 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Rijkswaterstaat @Rijkswaterstaat
#IJssel bij #Zutphen gestremd door een gezonken schip. Het is stabiel en wordt leeggepompt. Duikers onderzoeken het lek in het schip.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Ben wel benieuwd tegen welke ijsberg dat schip gevaren is...
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Water langs de schroefas binnengekomen?


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Las ergens in het begin van het topic dat er een klein lek aan de voorzijde zou zijn, verderop dat er aan de achterzijde water binnenkomt. Langs de schroefas zou kunnen, natuurlijk. Ben niet zo'n scheepvaartdeskundige maar het klinkt in ieder geval naar of een aanvaring met iets of gevalletje slecht onderhoud. In dat laatste geval, worden schepen voor passagiersvaart gecontroleerd (soort APK ofzo)? In ieder geval, daarom ben ik wel benieuwd wat de ijsberg van deze Titanic is ;)
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Zeegaande schepen vallen onder de IMO (International Maritime Organisation) bepalingen, voor de rivierschepen zou ik het niet weten...


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Er worden zeker wel eisen gesteld aan de binnenvaart. O.a. Binnenvaartwet en -besluit. Afhankelijk van het soort schip vinden eens in de zoveel jaar keuringen plaats. Inspectie Leefomgeving en Transport is belast met het toezicht. Zie ook:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/binnenvaart/eisen-aan-binnenvaartschepen


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Als ik hetgoed heb is het een Duits schip.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Er zitten wel enkele doorvoeren/afsluiters in de scheepshuid, en die kunnen (natuurlijk) stuk Wat ook kan is dat er een beschadiging is ontstaan bij het afmeren ten gevolge van een uitstekend deel in de kademuur of troep in het water. Een doorgerotte staalplaat die het begeeft door slecht onderhoud lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: JJ75 link=msg=1278978 date=1403443641
Als ik hetgoed heb is het een Duits schip.

Van de fotos  lijkt het heel sterk op een schip gebouwd voor de KD Koln-Dusseldorfer,Duits. Waarschijnlijk bezig met een zoveelste leven want het schip is ca 40 jaar oud.
KD installeerde in dit type schepen VSP (Voith Schneider) Propellers.


Sebastiaan

  • Ambulance Actueel (Twitter)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Landelijk ambulancenieuws voor professionals
    • AmbulanceBLOG, het portaal voor de professional
Bij de evacuatie van de bijna 200 opvarenden is besloten tot de inzet van SIGMA klein (GHOR Noord- en Oost Gelderland). Tevens is een tweede OvDG ingezet. De inzet van SIGMA is in Oost Nederland uitermate zeldzaam.
Actualiteiten voor de beroepsgroep. Geen alarmeringen, wel heel veel nieuws voor hoogwaardige AmbulanceZorg in Nederland.  AmbulanceBLOG.nl