GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014  (gelezen 71269 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=oVc7YftPgAo
Grote brand in haven Scheveningen - RTL NIEUWS
RTL Nieuws
Gepubliceerd op 23 jun. 2014
Op een visserschip in de haven van Scheveningen is een brand uitgebroken na een explosie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=Gx2K-Crk5ZE
Brand vissersboot SCH 118 op Scheveningen
omroepwest
Gepubliceerd op 23 jun. 2014

https://www.youtube.com/watch?v=ZBYFmAs_C9g
Brand vissersboot SCH 118 lastig te blussen
omroepwest
Gepubliceerd op 23 jun. 2014
Citaat
De brand die maandag op het vissersschip in de Scheveningse haven woedt, is lastig te blussen. Door de vele kleine gangetjes komt de brandweer moeilijk bij de brandhaarden.
Samen sterk in de hulpverlening!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Shire link=msg=1279288 date=1403535837
De video op regio15.nl laat geen kraan zien op de kade gedurende het eerste uur.
Deze zal op verzoek zijn ingezet; daardoor blijft de brandweerkraan inzetbaar voor andere klussen.

Op een van de filmpjes komt de grote kraan met prio 1 ter plaatse. Ik kan mij zomaar voorstellen dat de duur van de inzet er voor gezorgd heeft dat er een "Blansjaar" kraan is gekomen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


MikeSchomaker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Citaat van: BHN849 link=msg=1279200 date=1403521852
De meetploeg moet na een half uur de eerste resultaten kunnen leveren, echter kan het zijn dat de meetploeg moet wachten om uit te rukken tot zij een inzetbevel van de meetplanleider hebben ontvangen.

Was niet van Pino. Pino heeft geen meerploeg meer. Betrof melding voor de 5484 is voor logistiek.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Dit incident en aanpak lijkt me wel iets voor een nieuw onderwerp in het topic Specialismes van de rode kolom..


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Kan iemand mij vertellen welke rol de OD-Havenbedrijf heeft bij dit soort branden? Ik zie hem op een van de filmpjes namelijk rondlopen met ademlucht op het schip.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Ik denk dat die zachtjesaan op zijn. Zo veel zijn er niet in NL volgens mij.

De tweeberoepsploegen met specialisatie van de VRR zijn beiden ingezet. Veel aflossing is daar denk ik niet voor...
Korps Marine Brandweer..
Bijdragen op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Highfield link=msg=1279309 date=1403539325
Korps Marine Brandweer..

Daar had ik even niet aan gedacht, waren de eerste in Nederland :) Alhoewel deze beperkt inzetbaar zullen zijn i.v.m. de bedrijfsbrandweertaak in Den Helder.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: RemRoof link=msg=1279298 date=1403537224
Ik heb geen idee of Zeeland operationeel is, heb er in ieder geval nog niet eerder van gehoord. Hoe de aflossing in de VRR is geregeld is een interessante vraag als het gaat om de specialismen. Ik heb geen idee hoe dat geregeld is.

Er wordt al jaren over gesproken en er is in wording een club bestaande uit Engelsen,Belgen, Fransen en Nederlanders voor de scheepsbrandbestrijding.
Jaren geleden heb ik een brand gehad in het ladinggedeelte (Copraschroot) van eeen OBO.
Daar kwam een aflossing van vrijwilligers. Zeer gemotiveerde mensen en zeer goedwillend maar die mensen missen in de regel de kennis en ervaring mbt scheepsbranden en dan kunnen ze zich snel "branden" aan de gevaren die een brand aan boord van een schip met zich brengen. Nu is een ladingbrand lang niet zo complex als een accommodatie/machinekamerbrand waarbij je echt wel moet weten hoe het schip allemaal in elkaar steekt. Maar als je moet werken met niet al te ervaren mensen(zowel beroeps en vrijwilligers) aan boord van een schip of offshore constructie is dat verre van eenvoudig".


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: RemRoof link=msg=1279308 date=1403538792
Kan iemand mij vertellen welke rol de OD-Havenbedrijf heeft bij dit soort branden? Ik zie hem op een van de filmpjes namelijk rondlopen met ademlucht op het schip.

RemRoof
O.a. inzet van de RPA-15 van het havenbedrijf