GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014  (gelezen 71333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Brandweer Haaglanden ‏@Brandweer_HGL
#Scheveningen #vissershavenweg kleine brandontwikkeling gevonden tussen plafond. Brandweer assisteert rederij.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
NOS had het gister over een explosie aan boord van de SCH118, omdat de Kustwacht dat meldde. De kustwacht meldde helemaal niets, alleen dit stond er in de alarmering van de kustwacht:

p2kflex
09:07:30 23-06-14-ALPHA-Prio 1, Vaartuig brand / explosie aan boord, SCH1
1735198Kustwachtcentrum (KNRM Scheveningen) (Reddingboten Kitty Roosmale Nepveu en Beluga)
p2kflex
09:07:32 23-06-14-ALPHA-Prio 1, Vaartuig brand / explosie aan boord, SCH1
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
p2kflex
09:07:32 23-06-14-ALPHA-Prio 1, Vaartuig brand / explosie aan boord, SCH1
1735065Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Haaglanden)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik vind het raar dat er, in mijn ogen, willekeurige kazernes worden gealarmeerd. Wie heeft bepaald dat deze kazernes werden ingezet, willekeur of is dit vastgelegd? Van dit laatste weet ik niets. Vooral dat Leiderdorp er bij is, de kazerne die bijna elke dag buiten dienst staat wel hier naar toe sturen.

Citaat van: Rene link=msg=1279390 date=1403554309
Ik vind het wel raar dat ze hazerswoude, warmond, katwijk en leiderdorp als peleton oproepen om deze vervolgens op een parkeerplaats langs de A12 helemaal te laten verzamelen en vanuit daar samen op te rijden richting scheveningen. Dit is toch een heel stuk om rijden vanuit deze plaatsen? Je had toch beter bij bv. Transferium leiden langs de A44 kunnen verzamelen?


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: warhamstr link=msg=1279497 date=1403604874
Ik weet wat t Cobra systeem inhoud. Bedoelde meer of dat een snijbrander en een gewone straal hetzelfde effect geeft ;)


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: warhamstr link=msg=1279567 date=1403622009
Ik weet wat t Cobra systeem inhoud. Bedoelde meer of dat een snijbrander en een gewone straal hetzelfde effect geeft

Maar die snijbrander was om het bluswater uit het schip te laten lopen, niet als alternatief voor de Cobra.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1279566 date=1403621862
Vooral dat Leiderdorp er bij is, de kazerne die bijna elke dag buiten dienst staat wel hier naar toe sturen.

Dat is juist slim. Doordat je hun laat aflossen verlies je geen kostbare capaciteit. Als jij echt bevelvoerder bent weet je wel dat het geen willekeur is, maar een bewuste keuze waaraan diverse variabelen meebeslissen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: StevenQ link=msg=1279570 date=1403622299
Maar die snijbrander was om het bluswater uit het schip te laten lopen, niet als alternatief voor de Cobra.

De vraag is toch heel eenvoudig heeft een gat maken met een snijbrander en daar vervolgens een straal doorheen hetzelfde effect als het Cobra gebeuren.

 Cobra levert 30-60 liter/minuut  bij 300 Bar en een straal levert 250 liter/minuut bij 8 Bar en hij wil gewoon van jou weten of dat wat uitmaakt bij de bestrijding van de brand.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Thor link=msg=1279575 date=1403622785
De vraag is toch heel eenvoudig heeft een gat maken met een snijbrander en daar vervolgens een straal doorheen hetzelfde effect als het Cobra gebeuren.

Dat denk ik niet, de Cobra is ontworpen om door muren/wanden heen te spuiten(met een lange lans), met een gewone straal zal dat niet zo makkelijk lukken.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Wat is de huidige status van het schip?  Total loss of wordt hij mogelijk weer opgebouwd?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: warhamstr link=msg=1279497 date=1403604874
Ik weet wat t Cobra systeem inhoud. Bedoelde meer dat een snijbrander en een gewone straal hetzelfde effect geeft ;)

Het Cobra systeem heeft een gat nodig van zo'n 5 mm diameter. Voor vernevelende HD straal heb je een groter gat nodig, en moet je wisselen van snijbrander naar HD slang. Een Cobra systeem gebruikt kleine korrels ijzer en spuit deze gemengd met water onder hoge druk (300 bar) door verschillende materialen heen. Als er een gat is ontstaan heb je direct (verneveld) water door het gat heen en heb je direct groot koelend vermogen. Als je met een snijbrander gaten gaat maken, bestaat de kans dat bijvoorbeeld isolatie gaat branden en je dus meer brandhaarden krijgt. Dit wil je niet. Ook weet je niet wat er zich achter de wand bevind. Ontvlambare gassen? Veel succes met een snijbrander.

Het effect zal nagenoeg hetzelfde zijn: je koelt met verneveld water via HD, door een gat. De methode: cold cut, is vele malen veiliger en gemakkelijker.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.