Hij heeft in ieder geval enige tijd in Dordrecht gelegen bij een reparatiebedrijf.
Overigens die Willem van der Zwan had aanmerkelijk meer schade dan dit schip.
In ieder geval heeft dit schip weinig of geen structurele schade, de brand lijkt beperkt te zijn gebleven tot een bepaalde ruimte bovendeks, geen (aanmerkelijke) schade aan het visruim, de machinekamer, de accommodatie (zal waarschijnlijk behoorlijk moeten worden gelucht) en de navigatiebrug.
Dus mogelijk wat apparatuur, machines etc. in die betreffende ruimte vervangen, de bekabeling etc. in die ruimte
vervangen en een nieuwe vloer (als het bitumen oid was.)
Heb jij overigens een idee wat er zoal gebrand heeft in die ruimte van ca 300 m3. (althans volgens opgave brandweer 100 m2.)
Foto WKruit
Bij de Willem van der Zwan is de machinekamer gespaard gebleven. Ze hebben de bovenbouw er af getild en het geblakerde deel is weggesneden bijna tot aan de waterlijn. Daarna is hij weer opgebouwd.
Verder heb ik ook geen idee welke ruimte in de fik heeft gestaan. Omdat er telkens over bitumen wordt gesproken en gezien de de parameters: bitumen, 100 m2, volledige breedte (17 meter) zal het een werkruimte zijn. Er gebeurd nogal wat onderdeks: sortering, verwerking, verpakking, opslag etc. alleen die 100 m2 bij een breedte van 17 meter komt niet logisch over. Dat er vervolgens op andere dekken ook moet worden ingegrepen kan bijkomend zijn.
http://www.kranendonkbv.nl/media/foto_s_sch302_11_1779x520_1779x376.jpgWillem van der Zwan / Foto Kranendonk BV
http://www.kranendonkbv.nl/media/foto_s_sch302_13_1779x520_1779x376.jpgWillem van der Zwan / Foto Kranendonk BV
Ja wat versta je onder een "verblijf-slaapruimte bemanning",voor een bemanning hoogstwaarschijnlijk niet uit Europa en die................ Het Europese bem. gedeelte lijkt in het geheel niet aangetast door brand.
Ohhh, wat denk jij lelijk ;-)
Kijkend naar het gebrek aan patrijspoorten zullen alle bemanningshutten zich in de witte opbouw bevinden.
Afgelopen week nog op offshorevaartuig Deep Helder geweest wat volgens de nieuwste regels is gebouwd. Dan zie je dat elke ruimte een stevige (brandwerende?) deur heeft en dat het trappenhuis ook op elk dek met deuren is afgesloten. Maar het zijn geen kneveldeuren met rubber randen. De kans dat bij een brand beneden de hele bovenbouw toch in ieder geval vol met rook wordt geperst is niet uitgesloten.
Maar, ook ik heb het antwoord niet. Ik ben zeer benieuwd.
P.S.: Tijdens het havenfestival in IJmuiden zal de Tridens aanwezig zijn. Niet echt een standaard hektrawler, maar een visserijonderzoeksvaartuig. Als deze open is voor publiek dan kan er veel met eigen ogen gezien worden.