Ik vind dat dit uitgelegd kan worden als erom gevraagd wordt. Zomaar via social media of live op tv uitleggen wat GRIP inhoud heeft totaal geen meerwaarde voor 98% van de kijkers/lezers. Mocht je het er voor die 2% van de kijkers/lezers toch in willen zetten: even op Google zoeken doet voor de kwaliteit van nieuwsberichten over incidenten ook wonderen. Via de twitter van Politie Amsterdam eo wordt naar mijn mening voldoende gemeld voor het grote publiek en de hoofdvragen op te lossen. De media kunnen bij vragen de persvoorlichter bellen. Wat moet er volgens jou ontkracht worden?
Niet precies uitleggen wat GRIP1 inhoudt, maar welke effecten dat op het moment heeft: Overleg, afzettingen, ontruimen, enz. Verspreidt 't woord. En niet alleen via twitter. AT5 gaat niet voor niets live, maar moet vervolgens twitterberichten voorlezen. Vind ik persoonlijk erg jammer.
En er hoefde nu niks ontkracht te worden, maar wat als dat wèl had gemoeten? Was het ook weer via twitter gegaan zeker.
De media hebben, naar wat ik begreep, vaak met de politiewoordvoering gebeld, maar kregen daar hetzelfde te horen als de twitterberichten. Was er nou ècht niet meer te vertellen?
Overigens vind ik twitter een prima medium, laat dat voorop staan, maar mijn moeder kijkt echt niet hele dagen op twitter en ook AT5 moest enkele keren mensen aan het lintje uitleggen wat er aan de hand was.