Nu wil ik niemand op de tenen gaan staan, maar ik wil het nu toch wel eens weten.
Wat is het met ziekenhuis personeel en schoenen? Waarom moeten het altijd van die " bijzondere" dingen zijn? (klompen, crocs, gympen)
Is een gewoon goede schoen die je in het dagelijks leven draagt geen optie? Er zijn toch meer beroepen waar je de hele dag voor moet staan/lopen en ook fysieke inspanningen voor moet leveren?
Misschien weet ik er echt gewoon te weinig van af, maar wat maakt ziekenhuis werk zo bijzonder dat de schoenen bijzonder moeten zijn? En als het werk echt specifiek een bepaald soort schoenen vereist, waarom maken ze dan geen speciale verpleegkundige schoenen? je hebt immers ook schoenen specifiek voor andere beroepsgroepen. Veiligheidsschoenen voor in de bouw, voetbalschoenen voor het Nederlands elftal, dansschoenen voor dansers, herenschoenen voor onder een pak etc. Er werken meer dan genoeg mensen in de zorg om (wanneer dat kennelijk nodig is) een specifieke schoen te ontwikkelen en rendabel te verkopen.