Niet dit type in Nederland, aangezien de ecocombi pas sinds december 2000 zijn intrede heeft gedaan in het Nederlandse vervoer en daarvoor verboden was.
Vroeger zag je wel eens korte bulkopleggers waar met een dolly een tweede bulkoplegger achter hing.
Ook dit type bestond al, alleen niet in die lengte, ruimte gebrek in steden heeft de ontwikkeling van vele verschillende voertuigen mogelijk gemaakt.
Maar denk maar eens aan D-tech trailers, in principe zijn het twee getrokken eenheden met eigen kentekens. Alleen vormt het één geheel als je ze koppelt.
Bovenstaand voertuig mag gewoon in Nederland de weg op, en heeft ook geen typetoelating van het RDW nodig omdat het een type goedkeuring heeft van het TüV.
Deze voertuigen worden veelal gebruikt voor bulkvervoer van en naar boeren toe omdat de ruimte om te manoeuvreren daar te klein is.
De mogelijkheid tot deze voertuigen komt ook voort uit twee andere regels:
de laadruimten zijn max. 7.8m lang.
de combinatie overschrijd niet 18.75m lengte. ( Hhierdoor valt de combi ook niet onder de eisen voor een LZV en mag iedereen met CE ermee rijden. )
En ik kan je verzekeren dat het lekker stabiel rijd, zowel vooruit als achteruit.