Grote brand (spuiterij) Kortenhoefsedijk - Kortenhoef 17-07-2014

Auteur Topic: Grote brand (spuiterij) Kortenhoefsedijk - Kortenhoef 17-07-2014  (gelezen 10350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2014, 16:32:35
Citaat van: Peter71 link=msg=1284041 date=1405607368
Ik vermoed dat hier het laatste woord nog niet over gezegt zal zijn. ::)
Uit nieuwsgierigheid, waar moet überhaupt over gesproken worden dan?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2014, 16:38:21
Citaat van: Red link=msg=1284042 date=1405607555
Uit nieuwsgierigheid, waar moet überhaupt over gesproken worden dan?
Als het echt klopt dat brandweervrijwilligers zijn tegen gehouden door de politie heeft dat directe consequenties voor de inzet van de brandweer. En daar zijn dan gegarandeerd klachten over gekomen, een beetje korpsleiding gaat dan toch echt aan de bel bij de politie om orde op zaken te gaan stellen. Ook de politie weet in dit soort plaatsen waar de posten van de brandweer staan, en kan dus voorruit weten dat er vrijwilligers opkomen naar de post voor die brand.
En welke pas moet men laten zien? Er zijn legio vrijwilligers die helemaal geen pas krijgen vanuit de regio, zoals wij. Worden ze dan allemaal tegengehouden?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2014, 16:43:12
Citaat van: Peter71 link=msg=1284044 date=1405607901
En welke pas moet men laten zien? Er zijn legio vrijwilligers die helemaal geen pas krijgen vanuit de regio, zoals wij. Worden ze dan allemaal tegengehouden?
Dus we kunnen geen enkele weg meer afzetten in de toekomst? Want wie weet moeten er vrijwilligers van de brandweer overheen. Als een plek is afgesloten, dan is dat met een reden. Niet iedereen mag er dan zomaar door. Je ziet aan een vrijwilliger in zijn priveauto niet dat hij een vrijwilliger is onderweg naar de post. Je zal hem dus eerst tegen moeten houden om dat te horen. Als hij  kort aangeeft wie hij is en wat hij komt doen, dan zal daar vast rekening mee gehouden worden, en kan hij hoogstwaarschijnlijk gewoon door rijden.

Sterker nog het zou zelfs kunnen voorkomen dat iemand er dan alsnog niet in komt. De vrijwilliger weet niet wat er aan de hand is in het gebied achter de afzetting. De diender bij de afzetting weet over het algemeen wel wat daar speelt en waarom het afgezet is.

Als je ergens orde op zaken wil stellen, zorg dan dat alle vrijwilligers een fatsoenlijke pas krijgen in plaats van de politie gelijk de zwarte piet toe te spelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2014, 16:52:46
Dat is de eeuwige discussie, leuk dat ik met 2 prikkende berichten de boel wakker heb. 998765
 Men wil van alles, brandweervrijwilligers moeten van alles. Maar mogen  niks. Legio regio's geven geen pas uit aan hun vrijwilligers, vrijwilligers zorgen er nog steeds zelf voor dat ze een beetje zichtbaar/herkenbaar zijn doormiddel van het bekende bordje in de auto. Als er een regio is die een oplichtend bordje verzinnen voor hun vrijwilligers in de auto is het hek van de dam want dat mag al helemaal niet. En dan moet diezelfde vrijwilliger maar hopen dat de agent in kwestie zo vriendelijk is om hem toch doorgang te verlenen, zodat de vrijwilliger uiteindelijk zijn taak kan gaan vervullen waar hij voor opgepiept is. In dit geval nog steeds een dringende taak. ::)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #14 Gepost op: 17 juli 2014, 17:00:49
De eerste vraag is, zijn de mensen echt niet doorgelaten, of zijn ze eerst gestopt en is er naar gevraagd waarna ze doorkonden? Met het 2e kan ik me dan wel vinden..

Maar met alle respect, maar brand hebben zij geen verstand van en weten dus ook niet hoe ruim en waarom zij afzetten. Zij doen dat alleen in duidelijke opdracht van de Brandweer lijkt me, maar ja, die waren er nog niet..

Dus nogal vreemd dat in het begin stadium van een incident de politie al ff van alles gaat bepalen.. Nee, hier zal zeker het laatste nog niet over gezegd zijn..

EDIT: ik vind de tweet van Politie G&V ook zo kortzichtig.. Pasje laten zien en door.. Alsof alle vrijwilligers een pas hebben.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2014, 17:09:26
Ik kan geen 1 vrijwilliger met een pas, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een brandweervrijwilliger een pasje heeft?  :o
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2014, 19:09:18
Citaat van: pompbediende link=msg=1284049 date=1405609766
Ik kan geen 1 vrijwilliger met een pas, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een brandweervrijwilliger een pasje heeft?  :o
Ik zal binnenkort eens navraag doen, ik ken de nodige brandweercollega's vanuit de regio Gooi&Vechtstreek. Eens horen hoe dit nu zit. Ik heb in ieder geval ook geen pasje.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2014, 19:13:40
Citaat van: pompbediende link=msg=1284049 date=1405609766
Ik kan geen 1 vrijwilliger met een pas, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een brandweervrijwilliger een pasje heeft?  :o

Personeel dat in dienst is van de Gemeente of mensen die op een of andere manier voor de Gemeente werken hebben toch een identificatie met pasfoto en nummer waarop de directeur van de betreffende dienst verklaart dat..............


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #18 Gepost op: 17 juli 2014, 19:15:01
Meestal als wij gealarmeerd worden, worden de collegas van de politie meegealarmeerd. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat zij sneller een weg hebben afgezet voordat de collegas op de kazerne zijn. Wellicht waren het nagekomen collega's nou dan leg je je verhaal even uit en je mag erdoor of rijd een paar straatjes om. Zo moeilijk hoeven we daar toch nie over te doen.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2014, 19:15:18
In Amsterdam-Amstelland weet ik dat dat wel zo is. In bijvoorbeeld Haaglanden en Hollands Midden niet. kan me dus voorstellen dat het niet zo is in G&V...