GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 200909 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Sv3nvs

• Forum gebruiker
Citaat van: piet60 link=msg=1284277 date=1405635623
Ja maar als je leest in de media dat omwonende al aan het plunderen zijn en ook paspoorten jatten wordt het lastig. Hebben die dat geen respect voor de slachtoffers?

respect is inderdaad ver te zoeken, maar wat zou jij doen als je niets meer hebt omdat er constant gevochten word?  98uiye
ik praat het niet goed, maar belicht het van een anderen kant
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Ik krijg telkens maar opnieuw kippenvel, koude rilling over m'n rug en traanogen, als ik naar de persco kijk en naar buiten komt dat er onder de 295 overledenen, minimaal 154 Nederlanders zijn.
Erg veel nare video's, foto's en berichten voorbij zien komen op verschillende media. Ik ben benieuwd naar verdere informatie morgen, en de uitkomst van de bijeenkomst van de VN Veiligheidsraad.
Morgen meer informatie, de tijd zal het ons leren.

Ik denk dat ik namens iedereen hier op het forum spreek als ik zeg:
Alle familie, vrienden en andere betrokkenen van alle slachtoffers: Sterkte in deze moeilijke tijd.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

EMG Fotografie

• Forum gebruiker
    • EMG Fotografie
Ook ik heb op verschillende media foto's gezien, onvoorstelbaar dat men stoffelijke overschotten etc laat zien op een foto/video. Ook het verhaal met de paspoorten vind ik erg bizar, men maakt er een foto van en stuurt ze naar de media. Zo heb ik al meerdere namen voorbij zien komen vandaag. Alle beelden die je voorbij ziet komen Bah! Kippenvel en de rillingen gaan over me heen! Zoveel onschuldige burgers worden omgebracht, maar waardoor en waarom is de vraag. Hopelijk zal een onderzoek dit uitwijzen.

Als de oorzaak van de crash is zoals die nu word beweerd zal er zeker nog veel gaan gebeuren!
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Utrechters zaten in verongelukt vliegtuig

PROVINCIE UTRECHT - Bij de vliegramp van Malaysia Airlines zijn meerdere mensen uit de provincie Utrecht om het leven gekomen. Zeker vier mensen uit Woerden en één man uit Nieuwegein zaten in het toestel.

Woerden.tv meldt dat twee leerlingen van het Minkema College en hun opa en oma in het toestel zaten dat donderdagavond neerstortte op Oekraïens grondgebied.

FP924

• Senior gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1284229 date=1405626639
De "rechte lijn" ligt behoorlijk noordelijker dan de gevlogen route. De gevlogen route ligt boven het oorlogsgebied. Onder invloed van bijvoorbeeld weersomstandigheden of om andere redenen.
Dat het vliegtuig aanmerkelijk zuidelijke dan de rechte lijn ging vliegen was waarschijnlijk al bekend bij het vertrek vanaf Schiphol of is het vliegtuig onderweg van deze route afgeweken.

Wat betreft de route (ik las een aantal reacties).
Op een 'platte' kaart van de aarde is de kortste afstand tussen 2 punten een rechte lijn. Zie hieronder een lijn getrokken van Amsterdam naar Kuala Lumpur. Bij de rode pijl de plaats van de crash.

Het vliegtuig lijkt behoorlijk uit de route, echter is de aarde niet plat maar een bol. De rechte lijn wordt op een 'platte kaart' dan een boog. Hiervoor kan ik de site http://www.daftlogic.com/projects-google-maps-distance-calculator.htm aanraden. Wanneer je hier een 'rechte' lijn trekt tussen Amsterdam en Kuala Lumpur zie de lijn op de aardbol:

Nu is dit niet de exacte route omdat vliegtuigen via airways vliegen, maar het komt wel redelijk overeen.

@ Pascal (en in het algemeen): Sterkte met deze treurige gebeurtenis.  :'(

Verder nog een actueel plaatje van de vliegbewegingen boven Oekraine. Zoals te zien vliegt zo goed als alles om Oekraine heen.

FP924

• Senior gebruiker
Tenslotte (ik kan m'n vorige post niet meer aanpassen) van vlucht MH17 van woensdag 16 juli (de blauwe lijn). Deze vloog dezelfde route als de neergestorte vlucht van gisteren.

Bron: (en van het laatste plaatje in m'n vorige post) Flightradar24.com

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Vanwege de ramp met het vliegtuig van Malasian Airlines in Oekraïne, waarbij tenminste 154 Nederlanders zijn omgekomen, is een vlaginstructie afgegeven voor het halfstok vlaggen op vrijdag.

Gebouwen van de overheid zijn vrijdag verplicht om de vlag Nederlandse vlag halfstok te hangen. Voor burgers is dit niet verplicht, maar halfstok vlaggen wordt wel verzocht om zo medeleven te tonen aan de vele Nederlandse doden. De vlag mag vanaf zonsopkomst halfstok worden gehangen en moet voor zonsondergang weer binnen zijn gehaald.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
'Aids-onderzoeker Joep Lange in ramptoestel'
AMSTERDAM (ANP) - Joep Lange, internationaal vermaard om zijn toonaangevend onderzoek naar hiv en aids, is een van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekraïne. lees verder

Delegates to Melbourne AIDS summit on doomed flight MH17
MORE than 100 AIDS activists, researchers and health workers bound for a major conference in Melbourne were on the Malaysia Airlines flight downed in the Ukraine.  It is believed that delegates to the 20th International AIDS Conference, due to begin on Sunday, will be informed today that 108 of their colleagues and family members died on MH17. Stunned researchers, activists and development workers arriving at Melbourne Airport paid tribute to AIDS researcher Joep Lange and the other attendees believed killed aboard MH17. lees verder

FP924

• Senior gebruiker
Citaat van: PietjePuk link=msg=1284183 date=1405621009
Eentje met een gat er in alsof ie ongeldig gemaakt is?
Waarschijnlijk een verlopen paspoort waar nog geldige visa in staan. Het verlopen paspoort wordt dan doorponst maar je kan het visum dan nog wel gebruiken in combinatie met je nieuwe paspoort. Je reist dan dus met 2 paspoorten.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Intocht Vierdaagse soberder na vliegramp
NIJMEGEN - De intocht van de Nijmeegse Vierdaagse gaat soberder verlopen in verband met de vliegramp. De organisatie laat weten dat dat vlaggen voor de militairen vandaag is afgeschaft. Ook zal er niet gezongen worden door de militairen.
Ook staan er op de route borden met de tekst: 'Geschokt door de gebeurtenissen rond de vliegramp donderdag. We betuigen ons diepste medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers'.
Om 09:00 uur overleggen gemeente en organisatie of er meer aanpassingen nodig zijn. Burgemeester Brul liet al weten dat hij niet weet of er vanmiddag hoogwaardigheidsbekleders en hoge militairen op de viptribune zitten. Die beslissing ligt bij het kabinet.