0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.
Ik krijg steeds meer de indruk dat de rebellen de stoffelijke overschotten straks als onderhandelingsmateriaal wil gaan gebruiken.
Er wordt geroepen dat het rampeterrein icl. lichamen niet geroerd mag worden, maar ook dat het respectloos is om de lichamen dagenlang in de zon te laten liggen en dat ze geborgen moeten worden. Dat gebeurt netjes in koelwagens naar mortuaria.Alleen is dat niet aan de media verteld.Wat willen we nu eigenlijk?
bron: www.deredactie.be
De opstandelingen zullen Oekraïense onderzoekers toestaan de lichamen van de slachtoffers in koelwagens het gebied uit te halen, onder toeziend oog van OVSE-waarnemers.
Journalisten van persbureau AP zagen hoe rebellen de hulpverleners dwongen de lichamen af te staan
Dat families de lichamen terug willen begrijp ik, maar ze dienen naar mijn indien geen bewijs of het vliegtuig uit elkaar is gespat of is geraakt door een raket?
De Oekraïense autoriteiten hebben een akkoord bereikt met de pro-Russische rebellen over het vervoer van de lichamen van rampvlucht MH17. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman bekendgemaakt.bron: www.deredactie.be
Dat meldt de Oekraïense regering. De rebellen dwongen hulpdiensten om de lijken aan hen over te dragen.[...]Eerder werd een akkoord gesloten om hulpdiensten toe te laten om de lichamen te bergen. Na het weghalen van de lichamen tussen de brokstukken moesten de hulpmedewerkers de lijken afgeven. Opstandelingen laadden de stoffelijke overschotten in trucks en reden hiermee weg naar een onbekende locatie. De regering heeft geen idee waar de lichamen zich nu bevinden.