GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 200931 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Nederlandse onderzoekers aangekomen in Donetsk
http://www.nu.nl/buitenland/3833247/nederlandse-onderzoekers-aangekomen-in-donetsk.html

Een woordvoerder van de zelfuitgeroepen Volksrepubliek Donetsk liet ondertussen weten dat de rebellen advies van de experts ter harte zullen nemen over waar de trein met lichamen naartoe moet worden gestuurd.

Volgens een vertegenwoordiger van de premier van de Volksrepubliek Donetsk is het wachten op het ministerie van Rampenbestrijding en internationale experts voor een besluit waar de lichamen naar toe moeten; Marioepol of Charkov.

jeroen21

• manschap brandweer
  • Forum gebruiker
nu op nederland 1 een extra journaal ivm briefing kabinet. met oa rutte en opstelten

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
En om alles nog makkelijker te maken zijn er nu meldingen van beschietingen rond station van Donetsk. Gevechten gaan dus gewoon door....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Berger

• Forum gebruiker
Blijkbaar probeert de Oekraïne gebruik te maken van deze situatie om Donetsk terug te veroveren op de rebellen, die gokken het er op dat Rusland even niks terug doet nu lijkt me.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: DaMook link=msg=1284984 date=1405923880
Rutte gaat telkens niet in op vragen over militair ingrijpen, maar ik denk weldegelijk dat het KCT en KM klaar staan om daarheen te gaan, evt samen met USMC/rangers. Als er vandaag of misschien morgen niets gebeurd is dan gaan ze ingrijpen.

OF Putin ervan weet weet ik niet, maar ik denk niet dat hij het tegen gaat werken. Ze verdienen teveel aan het westen om weer een koude oorlog te beginnen.

Dat gaat allemaal niet gebeuren. Lees mijn bericht nummer 50 maar eens.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Citaat van: Berger link=msg=1285002 date=1405932208
Blijkbaar probeert de Oekraïne gebruik te maken van deze situatie om Donetsk terug te veroveren op de rebellen, die gokken het er op dat Rusland even niks terug doet nu lijkt me.

Het probleem is dat er niet alleen reguliere eenheden van het Oekraïense leger tegen de separatisten vechten, maar ook eenheden bestaande uit "vrijwilligers". Die zijn minder geïntegreerd in de bevel structuur, en dus loop je de kans dat men nog wel eens uit eigen initiatief het vuur opent/beantwoord.
(Net zo goed als aan de kant van de separatisten ook eenheden zijn die zich minder gelegen zijn aan afspraken die hun hogere commandanten maken...)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1285023 date=1405942653
Dat gaat allemaal niet gebeuren. Lees mijn bericht nummer 50 maar eens.
Reactie 50 bevat een hoop onzin....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3833247/nederlandse-onderzoekers-aangekomen-bij-rampplek.html

Een woordvoerder van de OVSE stelt dat de treinsporen in Oekraïne beschadigd zijn geraakt door de gevechten van vandaag. Dat zou invloed kunnen hebben op het vertrek van de trein met de lichamen uit Torez, meldt BNO News.

Weer een argument om het vertrek van de trein mogelijk te vertragen.
Zo blijft het helaas maar voortmodderen in die buurt.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1285027 date=1405945558
Reactie 50 bevat een hoop onzin....

Ik zou nog willen vragen 'waarom' maar uit een ander topic weet ik dat je toch altijd naast de kwestie brabbelt.
De geschiedenis zal uitwijzen wie gelijk heeft.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Omdat het kennelijk nodig is (omdat je vind dat ik naast de kwestie brabbel) ga ik toch maar op je reactie #50 in, dan zal ik je aangeven waarom het onzin is.
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1284118 date=1405616503
Dat maakt eigenlijk niets uit. Geen enkel land maalt er dermate hard om (als in de betekenis: echt actie ondernemen) dat landgenoten om het leven komen in het buitenland.
De afgelopen dagen blijkt, zeker uit de publieke opinie wel dat er toch echt om gemaald wordt. En vanuit de politiek is er aangeven dat men niet zal rusten tot de verantwoordelijken ter verantwoording zijn geroepen. Ik weet niet wat jij verstaat onder je definitie van "actie ondernemen" Als je daarmee doelt op militair ingrijpen dan is dat inderdaad discutabel. Al was het maar omdat het optreden in het buitenland altijd lastiger en complexer is dan een binnenlandse operatie tegen een terroristische organisatie. Wat mij betreft bestaat het ondernemen van actie ook onder het op andere wijzen ter verantwoording roepen. Al dan niet middels sancties, uitlevering en het berechten van deze figuren.

Citaat van: Asterix 900 link=msg=1284118 date=1405616503
Maar dan nog zal er enkel actie komen als blijkt dat het terrorisme een door een staat gefaciliteerde activiteit is en niet iets van een zootje ongeregeld.
Dat denk ik dus niet. Een zooitje ongeregeld is makkelijker te berechten dan een door de staat gefaciliteerde activiteit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.