Omdat het kennelijk nodig is (omdat je vind dat ik naast de kwestie brabbel) ga ik toch maar op je reactie #50 in, dan zal ik je aangeven waarom het onzin is.
Dat maakt eigenlijk niets uit. Geen enkel land maalt er dermate hard om (als in de betekenis: echt actie ondernemen) dat landgenoten om het leven komen in het buitenland.
De afgelopen dagen blijkt, zeker uit de publieke opinie wel dat er toch echt om gemaald wordt. En vanuit de politiek is er aangeven dat men niet zal rusten tot de verantwoordelijken ter verantwoording zijn geroepen. Ik weet niet wat jij verstaat onder je definitie van "actie ondernemen" Als je daarmee doelt op militair ingrijpen dan is dat inderdaad discutabel. Al was het maar omdat het optreden in het buitenland altijd lastiger en complexer is dan een binnenlandse operatie tegen een terroristische organisatie. Wat mij betreft bestaat het ondernemen van actie ook onder het op andere wijzen ter verantwoording roepen. Al dan niet middels sancties, uitlevering en het berechten van deze figuren.
Maar dan nog zal er enkel actie komen als blijkt dat het terrorisme een door een staat gefaciliteerde activiteit is en niet iets van een zootje ongeregeld.
Dat denk ik dus niet. Een zooitje ongeregeld is makkelijker te berechten dan een door de staat gefaciliteerde activiteit.