GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 199461 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Australië stuurt wel militairen http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3837126/australische-militairen-rampplek-oekraine.html
Frankrijk heeft daags na het ongeval in Mali al militairen op weg http://nos.nl/artikel/679096-frankrijk-wil-snelle-repatriering.html
Nederland stuurt na een week 40 onbemande marechaussees.  :-X
Australië stuurt ook nu pas militairen.
Franse militairen zijn al aanwezig in Mali ivm een andere missie. Niet te vergelijken.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: Sven82 link=msg=1285664 date=1406277729
Australië stuurt ook nu pas militairen.
Franse militairen zijn al aanwezig in Mali ivm een andere missie. Niet te vergelijken.

Zelfs nederland helpt mee in mali ook met aanwezige troepen aldaar
http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2014/07/24/militairen-gereed-voor-medische-hulpverlening-in-mali


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Wat gaat er op zo een inzet mee aan materiaal? Wat betreft voertuigen e.d. Kan me voorstellen dat je wanneer het fout moest lopen toch graag enkele pantservoertuigen bij hebt.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: RAdeR link=msg=1285658 date=1406275929
Australië stuurt wel militairen http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3837126/australische-militairen-rampplek-oekraine.html
Frankrijk heeft daags na het ongeval in Mali al militairen op weg http://nos.nl/artikel/679096-frankrijk-wil-snelle-repatriering.html
Nederland stuurt na een week 40 onbemande marechaussees.  :-X

Dat is wat er bekend is in de media.
Sinds wanneer is de media puur gebasseerd op feiten?

Ik zei het al eerder, wat er in de media staat is onvolledig.
Kan je wel uit de droom helpen dat de gehele LMB op standby staat. Die jongens mogen gewoon weer met vakantie en thuis slapen. Feit dat de media anders beweert, bewijst toch al dat ze incorrect geinformeerd zijn?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
De militairen van de Luchtmobiele Brigade in Assen en Schaarsbergen mogen dit weekend toch op verlof.

De verloven werden gistermiddag ingetrokken vanwege een eventuele bewapende missie in het oosten van Oekraïne. Een woordvoeder benadrukt dat het een keuze van de brigade zelf was om de militairen op de kazernes te houden. 'Dat heeft te maken met het planningsproces van de brigade', aldus de woordvoerder van de brigade.

De militairen mogen naar huis omdat de regering heeft besloten zo snel mogelijk 40 ongewapende marechaussees naar de rampplek te sturen. De Luchtmobiele Brigade verwacht daarom geen inzet op zeer korte termijn.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
En weer zijn er 75 slachtoffers onderweg naar Hilversum.

Ik hoop echt dat ik het verkeerd gezien heb maar volgens mij stond er in de hangaar een figuur met beide armen te zwaaien toen de laatste rouwauto naar binnen reed...


litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Dat heb ik ook gezien, maar bij mij toen ze naar buiten reden ( misschien bedoel je dat ook wel? ). Ik dacht als eerst aan een hooligan.. Echter dacht ik ook een geel hesje te zien?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Nee, ik zag het op het laatst bij de laatste auto. Het leek inderdaad op springen en zwaaien, twee keer kort achter elkaar. Maar ik ga het nog eens terugkijken zodra het kan.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: NikonDirk link=msg=1285725 date=1406303835
En weer zijn er 75 slachtoffers onderweg naar Hilversum.
Ik hoop echt dat ik het verkeerd gezien heb maar volgens mij stond er in de hangaar een figuur met beide armen te zwaaien toen de laatste rouwauto naar binnen reed...
Deze persoon geeft de chauffeurs van de rouwautos aanwijzingen waar ze naartoe moeten rijden, kort na het zwaaien zie ik hem een teken geven dat een van de laatste voertuigen naar links moet.

Tijdens de ceremonie zie je ook dat de achterste deur open word gezet om de eerste voertuigen buiten op te stellen. Er moeten 75 voertuigen door die garage heen met de laatste paar voertuigen zal het wat krap zijn geworden. NOS heeft snel geschakeld, de persoon is maar even in beeld geweest.

Ik vond het overigens gister wel vreemd dat de ceremonie maar zo kort in beeld was, en vandaag was het juist weer helemaal te zien. Dat laatst had ik ook donderdag verwacht, de rouwstoet van donderdag heb ik zelfs via Ytube moeten bekijken.  ???


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Dan zag het er alleen even vreemd uit en was het niets bijzonders.  :)