GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 200961 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: DaMook link=msg=1287407 date=1407200756
Even een beetje offtopic, maar stoffelijke overschotten vind ik niet echt een correcte benaming. Stoffelijke resten vind ik al iets gepaster.

De nieuwsdiensten hebben er ook een handje van om die term te gebruiken, maar die vind ik meer gepast voor vee dat is overleden aan een ziekte en daardoor niet verkocht kan worden, dan zijn het overschotten.

Mijn mening, nu weer ontopic ;) .

Mijn mening? topicvervuiling. Het is gewoon de correcte term. nieuwdiensten hebben er inderdaad een handje aan om de correcte term te benoemen.  Dood vee noemt men een kadaver.  Maar waar hebben we het eigenlijk over?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Stoffelijke overschot is juist correcter, en "netter". Omdat overschot historisch gezien duid op het achtergeblevene ten opzichte van "de geest" of "ziel".
( tot zo ver een off topic uitstapje in de geschiedenis van Taal en Geloof.) ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1287371 date=1407185738
Wat voor specialiteit hebben die honden?
Aangezien er toch ook reddingshonden / speurhonden etc in Nederland zijn

Het gaat om twee lijkenspeurhonden en hun geleiders. Door de verhoging van de speurcapaciteit hoopt men om sneller de overgebleven lichamen te bergen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Experts opnieuw op weg naar rampplek MH17
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3845676/experts-opnieuw-weg-rampplek-mh17.html

De afgelopen dagen werden wel persoonlijke bezittingen van slachtoffers gevonden, maar geen menselijke resten. Dat zou komen doordat de lokale bevolking kort na de crash al veel spullen en lichamen zou hebben geborgen.

Dat zou kunnen betekenen dat de lokale hulpverleners en de lokale bevolking, in tegenstelling tot eerdere berichten in de pers, wel zorgvuldig en grondig te werk zijn gegaan bij het traceren en bergen van de slachtoffers in dat toch uitgebreide gebied van meerdere vierkante kilometers.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Breaking:

NOS ‏@NOS
3 min.
Rutte: Nederlandse missie stopt, te gevaarlijk

Missie naar rampplek wordt gestaakt in verband met de ontwikkelingen rond de rampplek - aldus premier Rutte

Tevens komt het rapport van de OVV later dan toegestaan.

http://nos.nl/artikel/683473-mh17rapport-onderzoeksraad-later.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosjournaal+(NOS+Journaal+Nieuws)

AVN

• Forum gebruiker
Citaat van: Diamondback link=msg=1287716 date=1407345232
Breaking:

NOS ‏@NOS
3 min.
Rutte: Nederlandse missie stopt, te gevaarlijk

Missie naar rampplek wordt gestaakt in verband met de ontwikkelingen rond de rampplek - aldus premier Rutte

Een late, maar absoluut begrijpelijke beslissing.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Wedden dat de russen binnen een week hun eigen onderzoek op de plek gaan doen? Met de voor hun juiste resultaten?

Thor

• Senior gebruiker
Volgens de NAVO staan er aan de andere kant van de grens ondertussen al 20.000 Russische militairen in de startblokken.

Thor

• Senior gebruiker
VS bezorgd om Russische troepen bij grens Oekraïne

http://www.nu.nl/buitenland/3846473/vs-bezorgd-russische-troepen-bij-grens-oekraine.html

Ik kan mij voorstellen dat de hulpverleners in die buurt niet blijven afwachten wat er mogelijk allemaal aan geweld gaat komen als de Russen even aan burenhulp gaan doen.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
If you can dream it, you can do it.