Ik snap er even niets meer van wat er hier allemaal voor onduidelijkheid wordt gecreeerd.
Ik vind het buitengewoon knap zoals sommige mensen regels zo opvatten dat je altijd met blauwblauw aan mag rijden. Echt respect hiervoor! Alsof ze zelf de richtlijnen geschreven hebben!
Wat prio 2 en vrijstellingen betreft, want die heb je wel degelijk als je prio 2 rijdt en ter verduidelijking, prio 3 is om een patatje te gaan halen bij de snack op de hoek;
(Te vinden in regelement verkeersregels en verkeerstekens 1999, de artikelen 3,10,11,23,24,25,26,42,43,46,59,62,73,76,77,78,81 en 98. Kan je hier natrekken dus ik verzin het echt niet zelf)
Hierin staat het volgende samengevat in begrijpbaar nederlands:
De bestuurders van voertuigen die geen gebruik maken van optische en geluidssignalen, maar wel door de brandweer worden ingezet voor een repressieve taak zoals omschreven wordt in artikel 1 van de brandweerwet uit 1985,mogen gebruik maken van een aantal vrijstellingen. Zoals een eenrichtingsstraat inrijden etc.
Helaas voor sommige mensen, maar met deze regeling komt weer een excuus om met prio 2 met optische signalen aan te rijden te vervallen.
PS,
Heeft er als eens iemand serieus meerwaarde van gehad als ze met prio 2 met optische signalen naar een inzet rijden? Dan bedoel ik niet die auto die op de rem gaat staan voor je en de kant in duikt, want dat kost ook alleen maar tijd.
Ik nog nooit in ieder geval!