Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 119263 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ajax

  • Gast
Reactie #190 Gepost op: 22 augustus 2005, 20:26:36
Van de week meerdere uitrukken gehad midden in de nacht en toch blijf ik er bij dat je lang niet altijd de herrie er bij hoeft te gooien. Alleen blauw is meer dan genoeg zo midden in de nacht. Ga echt niet door woonerven en dergelijke rijden om 4 uur in de nacht met herrie aan.


Brandweermanfrank

  • Gast
Reactie #191 Gepost op: 25 augustus 2005, 01:47:40
Bij ons korps in den helder daar rijden we s'nachts onder prio 1 alleen met licht aan en op kruispunten en bij stoplichten dan gaan de toeters ook aan. Maar ze proberen het ook voor de gemeenschap zoveel mogelijk rustig te houden. Tenzij er echt nood aan de man is dan gaan we ervoor.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #192 Gepost op: 25 augustus 2005, 09:03:49
prio 1 is toch nood aan de man?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #193 Gepost op: 25 augustus 2005, 09:46:32
Wat doen jullie dan bij een oliespoor...? Ik neem aan Prio 3. Dan heb je alleen helemaal geen vrijstellingen en moet je de brandweer auto gewoon parkeren net als ieder ander voertuig.
En dat is een van de redenen waarom wij in Haaglanden geen prio 3 hanteren. Het is dan vrijwel onmogelijk voor de brandweer om haar werk te doen.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #194 Gepost op: 25 augustus 2005, 10:27:02
Van de week meerdere uitrukken gehad midden in de nacht en toch blijf ik er bij dat je lang niet altijd de herrie er bij hoeft te gooien. Alleen blauw is meer dan genoeg zo midden in de nacht. Ga echt niet door woonerven en dergelijke rijden om 4 uur in de nacht met herrie aan.

Nee, uiteraard niet. Dat doen we hier ook niet. Maar het heeft daar ook geen meerwaarde om met signalen aan te rijden. En daar gaat heel het verhaal ook om. Het is alleen maar bedoeld om tijdwinst te boeken. En door een woonerf rijden met of zonder signalen zit geen verschil in qua tijdswinst. Het zelfd vind ik het op de rijksweg rijden met prio 1. Wat voor een tijdswinst zit er in als je met signalen aan rijd als er geen file staat? Ook erg weinig.Uiteraard doen we het wel natuurlijk, want het stof moet toch een keer uit de toeters ;D

Prio 3 doen we in Zuid-holland-zuid ook niet aan.  Het is of 1 of 2.


Herbie

  • Gast
Reactie #195 Gepost op: 25 augustus 2005, 10:43:23
Wij rijden bij prio 1 in noord-oost twente zowel overdag als s'nachts met toeters en bellen.
Elke brandweerchauffeur die de module brandweerchauffeur gevolgd heeft weet immers dat wanneer je dit niet doet je bij een aanrijding vrijwel altijd de schuldige bent.Ook al krijg je bijvoorbeeld een aanrijding met een bezopen "alco"mobilist. Het zogenaamde "kapstok artikel" 5.
Wij redeneren zo dat men (diegenen die er last van hebben) maar bij de politiek aan de bel moet trekken.


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #196 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:26:17
En dat is een van de redenen waarom wij in Haaglanden geen prio 3 hanteren. Het is dan vrijwel onmogelijk voor de brandweer om haar werk te doen.

Gr. Ricardo

Daarom is een oliespoor ook prio2. En een buitensluiting bijvoorbeeld prio3.


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #197 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:27:41
Maar ik wil eigenlijk voorstellen om deze topic af te sluiten want er komen weer de zelfde opmerkingen en meningen als in het begin....


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #198 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:14:43
Ja, het is geloof ik nogal een teer onderwerp, gezien het aantal (heftige) reacties.

Gewoon blijven toeteren met z'n allen.
Klagen doen ze maar bij de overheid!! :D :D


firemanr

  • Gast
Reactie #199 Gepost op: 25 augustus 2005, 16:30:02
Maar ik wil eigenlijk voorstellen om deze topic af te sluiten want er komen weer de zelfde opmerkingen en meningen als in het begin....

Kun je rustig voorstellen, alleen sluiten we geen topics af als het niet nodig is...zo kan der altijd nog gereageerd worden.... ;)