Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 119234 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #220 Gepost op: 25 oktober 2005, 14:16:00
Wij rijden ook lang niet altijd met de herrie op hoor.

Als 'n lange rustige weg betreft, zonder zijwegen of andere eventuele gevaarlijke punten dan is dat lawaai helemaal niet nodig.

Pas bij meer verkeer en/of drukke cq gevaarlijke situatie's gaat de herrie weer aan.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #221 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:19:12
Ik heb morgen stage en ik ga dat eens navragen over die sirene of ze dat hier ook 's nachts doen....
Overlaats was er bij ons een automaat en de bevelvoerder riep ook gewoon: komop jongens prio 1 en ze reden weg met prio 1 dus


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #222 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:49:02
Ik heb morgen stage en ik ga dat eens navragen over die sirene of ze dat hier ook 's nachts doen....
Overlaats was er bij ons een automaat en de bevelvoerder riep ook gewoon: komop jongens prio 1 en ze reden weg met prio 1 dus

Ik denk dat hij niet bedoel de sirene. Maar ik denk dat hij bedoeld dat ze voor de automaat prio1 moeten rijden. Soms moeten ze ook prio2 omdat er niks aan de hand is, alleen voor controle.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #223 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:09:55
Ik denk dat hij niet bedoel de sirene. Maar ik denk dat hij bedoeld dat ze voor de automaat prio1 moeten rijden. Soms moeten ze ook prio2 omdat er niks aan de hand is, alleen voor controle.

Nee ik bedoel als het 's nachts is


brw_sluis

  • Gast
Reactie #224 Gepost op: 26 oktober 2005, 21:20:13
Ik heb t gevraagd aan de commandant van brw sluis over die sirene enz s nachts.... hij zegt het is bij een prio 1 melding eigenlijk verplicht maar de bevelvoerder is de baas op de ts en die beslist of ze s nachts met sirene en/of zwaailampen rijden


paul_hartog

  • Gast
Reactie #225 Gepost op: 26 oktober 2005, 21:55:08
nou jah alst een prio 1 is dan zal iig de zwaailamp aanstaan denk ik ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #226 Gepost op: 27 oktober 2005, 09:15:28
zoals ik het gister heb gehoord hier rijd iedereen hier met de toeters erop
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brw_sluis

  • Gast
Reactie #227 Gepost op: 27 oktober 2005, 15:01:34
nou jah alst een prio 1 is dan zal iig de zwaailamp aanstaan denk ik ::)

Ja ok das waar :P


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #228 Gepost op: 10 november 2005, 17:38:41
Nou, dit was een duidelijke prio 1,
 
Citaat
0703902 00:42:19 10-11-05 GROUP BR 1 VIERSLOOT BLAR VOERTUIG BUITBR BRW Blaricum (Lichtkrant)

werd gemeld als voertuig in de brand. Maar zie het filmpje dan is verder commentaar overbodig...



probeersel in het donker.


Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #229 Gepost op: 10 november 2005, 17:51:08
Nou, dit was een duidelijke prio 1,
 
werd gemeld als voertuig in de brand. Maar zie het filmpje dan is verder commentaar overbodig...



probeersel in het donker.


Henk

wat bedoel je met commentaat overbodig, ik zie geen enkele onrechtmatigheid, of is dit de strekking van het filmpje, overigens een goede film.
Nemo me impune lacessit