En ik ben even in de database voor je op zoek geweest. Die zaak waar ik het over had kan ik niet meer vinden, dat was voor de tijd van de website's. Deze vond ik wel:
LJN: AD9717 Rechtbank Middelburg, 12/006528-00 (uitspraak)
Dit gaat over een aanrijding door een politievoertuig met dodelijke afloop tijdens een achtervolging. Hier komt de vraag in naar voren of er wel gereden was met OGS. Niet dus. Overigens is verdachte wel vrijgesproken.
Even zoeken in de archieven en je vindt wel degelijk zaken waarin de vraag of er na een ongeval sprake is van onzorgvuldig handelen door de chauffeur en de schuldvraag hierin uitgebreid behandeld worden. Het gebeurd helaas regelmatig dat er met veortuigen die prio 1 rijden ongevallen zijn, oerdag en in een nachtsituatie.
Mijn mening: alles gaat aan! We rijden niet voor onze lol rond met een sierene en zwaailicht. Er is iemand in nood en wij zorgen ervoor dat we op een veilige en verantwoorde manier ter plaatse gaan. Ook al lijkt de weg leeg! En slaaptekort? Hmm, de kermis in de stad produceert meer lawaai dan wij met onze sirene, of dat brommertje zonder uitlaat, of die blaffende hond, of.... Nee, als je klaagt over geluidsoverlast lijkt het me tijd om als bewoner te overwegen dat je of verhuisd of wat doet aan geluidsisolatie.
Ikzelf logeer regelmatig bij mijn broer in Duitsland waar elke nacht wel een stuk of tien keer een ambulance met signalen door de tunnel onder het huis door rijdt! Ik hoop dan dat het slachtoffer niet al te ernstig gewond is, draai me om en ga slapen.
En als je niet goed kunt inslapen of andere slaapproblemen hebt is het misschien eens tijd om die aan te pakken
in plaats van je te ergeren aan het feit dat je niet kan slapen. Wat er weer voor zorgt datje wakker blijft... affijn je snapt hem wel
Tipje van mijn kant: als ik niet in slaap kan komen (komt niet vaak voor) dan bedenk ik me dat het nog een paar uur is voordat ik weer moet gaan werken, niemand me lastig valt en mijn bed heerlijk zacht is. De tijd is van jou, als je je ergert dan maak je het alleen jezelf moeilijk. Welterusten