Dan mag je mij nog steeds het verschil uitleggen tussen het wel gebruiken en niet gebruiken om drie uur snachts met bijna geen weggebruikers op de weg. JE bent een voorrangsvoertuig, echter je moet wel voorrang KRIJGEN je mag het NEMEN. Dus in het holst van de NACHT, volstaat voor mij blauwe lampen, aangezien je geen voorrang mag NEMEN...
GBV is het belanrijkste...om de hele weg tijdens de nachterlijke uren de O&G te voeren... IK vind het overdreven....
(bron branche richtlijn) Een uitruk waarvan de centralist van de alarmcentrale vindt dat er sprake is van een dringende taak, zoals genoemd in punt 3 van deze brancherichtlijn. De uitrukkende voertuigen hebben toestemming van de alarmcentrale om zich als voorrangsvoertuig door het verkeer te begeven. De bevelvoerder van een voertuig is bevoegd om te beslissen om geen gebruik te maken van deze toestemming.
Ik denk dat de tijdswinst nihil is in het holst van de nacht, de branche richtlijn is onverminderd van kracht als je met o&g rijdt, de tijdswinst die je hierin haal is secondenwerk, overdag is dit een totaal andere zaak en derhalve ook geen punt van discussie...