Ik vind ook dat alleen blauw voorrang moet hebben, maar er zitten wel veel haken en ogen aan in mijn optiek.
Rij-trainingen ietwat aanpassen, de nadruk nog meer leggen op defensief rijden, je zichtbaar maken.. En overdag gerust toeteren wanneer nodig, en mits de melding het toelaat..
Strekking van dit topic is i.i.g: waarom zou je toeteren als het niet nodig is? In de nachterlijke uren, of op een lege snelweg, zondagmorgen om 0700uur, noem het maar.... regelmatig spreek ik chauffeurs van wat voor spoedvoertuig dan ook; ''Als ik niet toeter, ben ik niet ingedekt''. Zwart-wit gezien, moet je als spoedvoertuig, ten alle tijde je herrie aan hebben. Zelfs als je aan het straatje keren bent, een adres zoekt, noem het maar. Dat zou je eens echt moeten doen, een week lang....Prio 1 rijden met toeters, ongeacht tijdstip en omstandigheden...
Is natuurlijk waar. Maar moeten we dan geen wetsaanpassing(kje) krijgen? Een chauffeur ziet heus wel wanneer ook toeters zijn gewenst en het blauw alleen niet voldoende is.