Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 117005 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Eens kijken wat er gebeurd als zo'n grote vol geladen TS met apparatuur en de zoveel liters water vol in de remmen moet...
Vraag me af welke remweg ze dan hebben... lijkt mij erg gevaarlijk worden als ze 115 / 120 kunnen... Dan kan de brwchauf nog zo ervaren zijn een ongeluk zit in een klein hoekje...

Maar zijn er nog brw mensen van de betreffende van de TS aanwezig op het forum?
Al vraag mij af of het niet langzamerhand een nieuw TOPIC hiervoor geopend en afgesplitst moet worden...
Even kijken wat er gebeurd? Dat kan ik je ook wel vertellen, dan staat hij wat later stil... Als je op een lege snelweg rijd met kilometers lege weg voor je dan kan het geen kwaad als je gewoon met het normale verkeer mee rijd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Nu vraag ik mij af waarom de brw de hele tijd van begin tot het eind met OGS bleef rijden... Hadden die in de tussentijd dat er geen donder op de weg is niet uit gekund? Hadden ze ook gelijk die arme diertjes niet de schrik van hun leven gegevens met al die herrie die voorbij komt razen...  :-\

Het feit dat je niemand ziet betekent natuurlijk niet dat er niemand is. Je weet nooit waar plotseling iemand vandaan kan komen, misschien zelfs uit de bosjes (plaspauze, of wat anders) en dan heb je toch echt heel wat uit te leggen als dat mis gaat, ook al is die kans op zo'n weg misschien minimaal...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Even kijken wat er gebeurd? Dat kan ik je ook wel vertellen, dan staat hij wat later stil... Als je op een lege snelweg rijd met kilometers lege weg voor je dan kan het geen kwaad als je gewoon met het normale verkeer mee rijd.

Vind jij het geen kwaad kunnen als een TS met die snelheid met het normale verkeer mee rijd?
Een lege weg inderdaad maar op welke snelweg hier in Nederland heb je kilometers lege weg???
De enige keer dat ik het mij kan herinneren dat er in Nederland een Kilometers lange lege snelweg (A15 Dordrecht --> Arnhem) was...
Was dat toen de uitzending van Peter R de Vries was met dat Joram van de Sloot verhaal...
Toen was er geen kip op die snelweg...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Vind jij het geen kwaad kunnen als een TS met die snelheid met het normale verkeer mee rijd?
Een lege weg inderdaad maar op welke snelweg hier in Nederland heb je kilometers lege weg???
De enige keer dat ik het mij kan herinneren dat er in Nederland een Kilometers lange lege snelweg (A15 Dordrecht --> Arnhem) was...
Was dat toen de uitzending van Peter R de Vries was met dat Joram van de Sloot verhaal...
Toen was er geen kip op die snelweg...
Overdrijf niet zo zeg. In de landelijke gebieden, 's avonds, 's nachts. En overdag in de drukke gebieden kun je ook prima doorrijden.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Ik begrijp dat er een hoop vragen zijn over de begrenzing. In principe zijn alle nieuw afgeleverde ts-en net zoals elke andere vrachtwagen begrenst op 85 km/h. Zodra je je zwaailichten (en dus niet je toeters) aanzet gaat de begrenser er direct af. En troost je als je met een ts 100-115 km/h op de snelweg gaat haalt menig personenauto je nog gewoon in ;) hoor en op normale wegen haal je die snelheid bijna nooit.

En @thetwin84  130-150 met een ts zul je nooit halen :)

Wat ik zelf doe is inderdaad als het snachts is en er is geen kip op de weg alleen blauw en bij kruispunten eventjes een stoot op de toeter. Mocht het een uitgaansavond zijn en er zijn aardig wat mensen op de been zet ik ze gewoon erop. Mocht de bevelvoerder anders willen vind ik het prima zet ik alles eraf en rijd ik prio 2 verder...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
En @thetwin84  130-150 met een ts zul je nooit halen :)

Dan moet ik je toch teleurstellen, daar zijn genoeg bewezen feiten van. Of je het moet willen is vers 2. 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Denk inderdaad niet dat je dat moet willen hoewel ikzelf best een keertje in een ts zou willen rijden die 150 gaat :D maar dat is dan toch echt met een lege bepakking denk ik want zo hard met volle watertank en BIZA bepakking lijkt me echt stug


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Denk inderdaad niet dat je dat moet willen hoewel ikzelf best een keertje in een ts zou willen rijden die 150 gaat :D maar dat is dan toch echt met een lege bepakking denk ik want zo hard met volle watertank en BIZA bepakking lijkt me echt stug

Brandweer Lommel Belgie:

http://www.brandweerlommel.be/autopompen

max snelheid van een van de wagens 125... rest zit allemaal lager...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Dan moet ik je toch teleurstellen, daar zijn genoeg bewezen feiten van. Of je het moet willen is vers 2. 0098
Yep. Reed een keer op de snelweg 125 op de teller en een TAS met OGS aan (dus zal hij ongetwijfeld niet leeg zijn geweest) kwam mij met enig snelheidsverschil voorbij stomen!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Yep. Reed een keer op de snelweg 125 op de teller en een TAS met OGS aan (dus zal hij ongetwijfeld niet leeg zijn geweest) kwam mij met enig snelheidsverschil voorbij stomen!

Wanneer jij 125 op je teller hebt staan is dat in GPS snelheid 120 (geijkte snelheid) ongeveer... (als ik de politie mag geloven)
De normale snelheid van een TAS staat naar mijn mening niet als snelheid op de teller maar als de geijkte snelheid.
dan kom je dus inderdaad op de 125 aan..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=