Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 117001 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Sterker nog, 128 op mijn teller is 120 op GPS. Maar... Volgens mij heeft geen enkel HV voertuig behalve die van de politie een geijkte snelheid op de teller staan. Of heb ik het mis.

En vergeet niet dat ik schreef dat hij met enig snelheidsverschil voorbij kwam stomen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Sterker nog, 128 op mijn teller is 120 op GPS. Maar... Volgens mij heeft geen enkel HV voertuig behalve die van de politie een geijkte snelheid op de teller staan. Of heb ik het mis.

En vergeet niet dat ik schreef dat hij met enig snelheidsverschil voorbij kwam stomen.

De snelheidsmeter bij ons is weliswaar geijkt. Maar de snelheid die wij van de boordsnelheidsmeter aflezen is niet de daadwerkelijke snelheid. Daar hebben we dan een tabel voor in de auto. Dat noemt men het ijkingstabel. En daar gaat de wettelijke correctie nog een keer vanaf voor een bon  ;). Even wat extra info.

Maar voor zover ik weet zijn de politie en de KMar de enige die hun voertuigen ijken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
De snelheidsmeter bij ons is weliswaar geijkt. Maar de snelheid die wij van de boordsnelheidsmeter aflezen is niet de daadwerkelijke snelheid. Daar hebben we dan een tabel voor in de auto. Dat noemt men het ijkingstabel. En daar gaat de wettelijke correctie nog een keer vanaf voor een bon  ;). Even wat extra info.

Maar voor zover ik weet zijn de politie en de KMar de enige die hun voertuigen ijken.

En transporteurs in het beroepsgoederenvervoer elke 2 jaar.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De snelheidsmeter bij ons is weliswaar geijkt. Maar de snelheid die wij van de boordsnelheidsmeter aflezen is niet de daadwerkelijke snelheid. Daar hebben we dan een tabel voor in de auto. Dat noemt men het ijkingstabel. En daar gaat de wettelijke correctie nog een keer vanaf voor een bon  ;). Even wat extra info.

Maar voor zover ik weet zijn de politie en de KMar de enige die hun voertuigen ijken.

Een laser, rollenbank en VROS-systeem wordt geijkt. Een boordsnelheidsmeter wordt gekeurd en akkoord bevonden. De tabel is een correctietabel  ;) Zo heb ik mij eens laten bijbrengen door een verkeersOvJ ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Een laser, rollenbank en VROS-systeem wordt geijkt. Een boordsnelheidsmeter wordt gekeurd en akkoord bevonden. De tabel is een correctietabel  ;) Zo heb ik mij eens laten bijbrengen door een verkeersOvJ ;)

Je hebt gelijk dat is de officiele benaming. Dat heeft er mee te maken met dat het voertuig zich voortbeweegt.. Een daadwerkelijke ijking kan daardoor niet.  e050
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
En transporteurs in het beroepsgoederenvervoer elke 2 jaar.

Onjuist, de tachograaf niet de snelheidsmeter dient geijkt te worden. Er zijn nog vrachtauto's waarbij de tachograaf niet communiceert met de snelheidsmeter vandaar deze wetgeving. Met het invoeren van de Digi. Tach. is er ook wetgeving gekomen die zegt dat de snelheidsmeter en de Digi. Tach. dezelfde waarden moeten tonen en dat overtredingen en/of aanwijzingen op het dashboard moeten worden gesignaleerd. Logisch gevolg is dan wel dat wanneer er een Digi. Tach. is gemonteerd deze regel geldt voor alle leeftijden van voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
VROS beweegt zich ook voort, Pully!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
VROS beweegt zich ook voort, Pully!

Maar het VROS systeem is een los systeem

Ik stuur je wel even een PM
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Maar het VROS systeem is een los systeem

Ik stuur je wel even een PM

Maar laten we weer eens terug gaan naar het huidige onderwerp jongens... :)
Snelheden van de wagens heeft niet veel met OGS te maken dan alleen de begrenzer die zich "blijkbaar" uitschakelt...

Anders een nieuw topic "mag de brandweer verkeersregels overtreden onderweg naar de hulpverlening"  >:D
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Maar laten we weer eens terug gaan naar het huidige onderwerp jongens... :)
Snelheden van de wagens heeft niet veel met OGS te maken dan alleen de begrenzer die zich "blijkbaar" uitschakelt...

Anders een nieuw topic "mag de brandweer verkeersregels overtreden onderweg naar de hulpverlening"  >:D

Die discussie is kort. Nee dat mag niet tenzij men onder prio 1 rijdt dan heeft ook de brandweer vrijstelling van sommige verkeersregels.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend