Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 121804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
ja ik ben gelukkig niet blond maar zie nu al bij verschillende reacties dat prio 1 alles aan is en moet blijven maar op een polderweggetje dan weer niet. Dit is dan toch hetzelfde of snap ik het echt niet?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ja ik ben gelukkig niet blond maar zie nu al bij verschillende reacties dat prio 1 alles aan is en moet blijven maar op een polderweggetje dan weer niet. Dit is dan toch hetzelfde of snap ik het echt niet?
dan zou ik het ook niet snappen Fikkie,wij hebben diverse kilometers aan polderwegen hier.Maar alles blijft erop


firemanr

  • Gast
Ik kan me hier een situatie, die al voorgevallen is, voorstellen. Als we voor bijstand met de hoogwerker, snachts, naar Oostburg moeten (is zon 25 km verderop) rij je over 1 lange autoweg, met bijna geen zijwegen, dus om niet gek als een deur aan te komen, zetten we de toeter wel eens af ja. Maar dan rijdt je ook bijna heel de weg alleen..... :-\


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
gebeurd hier ook wel hoor, en vooral in het donker, er zijn geen gunstigere omstandiheden als  in het donker te rijden, je word snel gezien, en je ziet anderen ook erg snel, dus op zulke wegen net als ronald zeg vind ik dat geen enkel probleem  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


ajax

  • Gast
Het ligt er denk ik een beetje aan waar je heen moet en wat voor een melding het is.
Ik zelf zet overdag altijd alles aan behalve als we de snelweg op gaan en het verkeer rijd gewoon en er is geen file dan zet ik de toeters uit. En laat ik de lichten aan.
In de Nacht zet ik bijna nooit meteen de toeters aan zet dan alleen de lichten aan. Als ik dan een kruizing nader geef ik ruim van te voren een ram op de claxon en dan gaat de herrie er bij aan.
Als we snacht er uit gaan voor een automaat en het is diep in de nacht wil ik ook wel eens alles uit laten en gewoon er heen rijden dus prio3. want zeg nu zelf is het in de nacht echt zoveel sneller met prio1


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Het ligt er denk ik een beetje aan waar je heen moet en wat voor een melding het is.
Ik zelf zet overdag altijd alles aan behalve als we de snelweg op gaan en het verkeer rijd gewoon en er is geen file dan zet ik de toeters uit. En laat ik de lichten aan.

en als je daar dan een aanrijding krijgt geldt het als "gewone" aanrijding en heb jij geen voorang gehad omdat je in feite NIET met prio 1 rijdt....


ajax

  • Gast
en als je daar dan een aanrijding krijgt geldt het als "gewone" aanrijding en heb jij geen voorang gehad omdat je in feite NIET met prio 1 rijdt....

Klopt en wat is er mis met een gewone aanrijding ??? Immers rij je Prio3 dus hou je je ook aan de regels.


gasboer

  • Gast
Ik heb s'nachts nooit iets aan staan .


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
nee als je met een tank mest aan het rijden bent zeker?

dan nog moet je verlichting voeren ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Klopt en wat is er mis met een gewone aanrijding ??? Immers rij je Prio3 dus hou je je ook aan de regels.

ik bedoel dat als je geen sirena aan hebt maar wel blauw dat je je aan de regels moet houden van een gewone weggebruiker en niet bijv. wel de zwaiilampen(geen sirene) en alsnog een stuk harder gaat rijden, want dan wordt het een gewone aanrijding en kun je niet zeggen dat JIJ voorrang had