Volgensmij ben ik niet helemaal duidelijk geweest, het gaat mij er niet om of wij 'stiekem' met OGS rijden. Natuurlijk komen ze daar achter, daar heb je niet eens een black-box voor nodig, ook de andere partij en de agenten zelf zullen verklaren dat ze met OGS hebben gereden.
Wat Hoefhaan zegt is dus ook niet zo, als jij de brancherichtlijn overschrijdt (en dat doe je als je OGS gebruikt ZONDER dit te melden) en je hebt daarbij een ongeval... ben je extra de pineut.
Ik zal mijzelf proberen te verduidelijken, ik heb het nu ook expliciet over de politie.
Waar het mij om gaat is dat collega's het niet meer durven te melden als ze met OGS gaan rijden zonder dat ze toestemming hebben, omdat ze bang zijn dat de meldkamer dit vervolgens gaat verbieden. Echter mag de meldkamer niks verbieden, maar slechts adviseren (art 11).
Collega's gaan dus wel met OGS rijden, maar zonder dit te melden en dat is niet conform de brancherichtlijn. Komt er dan een ongeval, blijkt dat ze zonder te melden met OGS hebben gereden en hebben ze dus een probleem.
Terwijl ze gewoon conform de richtlijn bezig waren geweest als ze dit wel hadden gemeld; echter door het handelen van de MK gebeurt dat niet. Snappen jullie waar ik heen wil?