Dit wordt natuurlijk een discussie waar we niet uit gaan komen. Als wij 'snachts een P1 melding krijgen geeft de meldkamer altijd aan: indien U denk dat het echt nodig is, heeft U toestemming.
Dat geldt voor de brandweer ook, op een lege weg midden in de nacht ben je net zo snel met als zonder die toeters en bellen. Bovendien, je bent er toch zelf bij met een aanrijding? Nee je hebt geen voorrang, als je gewoon goed oplet hoef je ook nergens voorrang te nemen. Mocht je ergens komen waar het wel heel erg druk is, kan je altijd die pokke herrie aanzetten.
Ik vind het echt van de zotte dat je midden in de nacht met zoveel kabaal door een dorp gaat rijden, alleen blauwe lampen vallen in het donker meer dan genoeg op.
Ik snap dat dit de regels zijn, dat is ook een goede manier om je in te dekken maar of dit nou de bedoeling is.....
En als je dan toch zo van de regels bent, ga ik er vanuit dat jullie elk klein regeltje tot in detail opvolgen. Of geldt dat alleen voor de regels die je zelf ook wel erg leuk vindt?
Vind het trouwens erg frapant dat het alléén de brandweer is die zoiets doet; bij mij in de regio rijdt zowel politie als ambu snachts (indien mogelijk) alleen met blauw. Waarom kunnen die het wel?